اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس:

بکارگیری نیروهای بومی روند توسعه کردستان را شتاب می‌بخشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس گفت: تغییرات نیروهای غیر بومی در استان کردستان کاری را از پیش نمی‌برد بلکه استفاده از نیروهای دلسوز و خدوم استان می‌تواند روند توسعه در کردستان را شتاب بخشد.

بکارگیری نیروهای بومی روند توسعه کردستان را شتاب می‌بخشد

حامد قادرمرزی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج به مشکلات عدیده اقتصادی و توسعه‌ای در استان کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: دولت‌های نهم و دهم در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها در کردستان تکرار مکررات کرده و تنها روند دولت‌های قبل را ادامه داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بنده با نظر برخی از مسئولان مبنی بر عدم وجود مؤلفه‌های توسعه و تئوری کارآمد در استان موافقم چراکه در کردستان حرکتی که بتواند عقب‌ماندگی‌های استان را جبران نماید، انجام نشده است.

قادرمرزی خاطرنشان کرد: کارهایی در زمینه‌های مختلف صورت گرفته اما کافی نیست و اگرچه اعتبارات جهشی برای توسعه بیشتر کردستان جذب نمی‌شود بلکه هر ساله بخشی از اعتبارات در حوزه‌های مختلف برگشت می‌خورد و این کم‌کاری مسئولان را می‌رساند و مانع از ایجاد زیرساخت‌ها خواهد شد.

وی افزود: متأسفانه استان کردستان در حوزه راه جزو چهار استان آخر و از لحاظ برخورداری از صنعت نیز جزو پنج استان آخر کشور هستیم و از بین 580 واحد صنعتی استان حدود 300 واحد در حال رکود و ورشکستگی است.

قادرمرزی تصریح کرد: مسئولان و مدیران اجرایی استان نیز به جای قبول واقعیت وضعیت کنونی کردستان به لحاظ عقب‌ماندگی نسبت به استان‌های برخوردار و تلاش برای جبران این کاستی‌ها، تنها به هزینه‌کرد بودجه‌های اختصاصی سالانه به استان چسبیده‌اند که بخشی از آن هم برگشت می‌خورد.

بنده به مسئولان استان توصیه می‌کنم که به منویات گهربار مقام معظم رهبری و توصیه‌های عالمانه معظم‌له که در 22 اردیبهشت 89 و در سالگرد سفر پرخیر و برکتشان به استان در بین مدیران و مسئولان استان و در بیت رهبری بیان کردند، مراجعه نمایند و عملکرد خویش را با این منویات عالمانه و رهنمودهای والا مقایسه کنند که تا چه حد دستورات رهبری را عملی کرده‌اند.

قادرمرزی در پایان با انتقاد از عدم به‌کارگیری مدیران بومی و جوانان مستعد کردستانی در حوزه‌های مختلف مدیریتی در داخل استان انتقاد کرد و خواستار توجه لازم به استفاده از نیروهای لایق و خدوم استان کردستان در حوزه‌های مدیریتی داخل استان شد.

قادرمرزی در پایان خاطرنشان کرد: باید اولویت مسئولان اجرایی استان در راستای ایجاد فرصت مدیریتی به افراد بومی استان باشد چراکه این مهم می‌تواند روند توسعه در استان را بیش از پیش ارتقا دهد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول