اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه فاطمیه یاسوج خبر داد

توسعه حوزه علمیه خواهران یاسوج تحت‌الشعاع کمبود فضای فیزیکی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی حوزه علمیه فاطمیه یاسوج گفت: حوزه تاکنون به علت نبود فضای لازم برای برگزاری کلاس‌ها در مقاطع بالاتر دچار مشکل شده که فقط در پنج پایه در سطح دو خدمات‌رسانی و آموزش لازم ارائه می‌شود.

توسعه حوزه علمیه خواهران یاسوج تحت‌الشعاع کمبود فضای فیزیکی

عشرت کریمی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های حوزه در سطح دو برگزار می‌شود که نحوه پذیرش با فراخوان مرکز مدیریت قم بهمن‌ماه هر سال آزمون ورودی در مرحله اول برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه فاطمیه یاسوج گفت: علاقه‌مندان به مسائل علوم دینی می‌توانند با ثبت‌نام اینترنتی در آزمون کتبی آن که در دو مرحله برگزار می‌شود شرکت کنند که اردیبهشت‌ماه آزمون علمی پذیرفته‌شدگان است.

کریمی‌نژاد خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها مسائل دینی فراگیری عمومی دارد ولی در حوزه‌ها و مدارس علمیه آموزه‌های دینی و احکام اعتقادی وسیع‌تری به متقاضیان اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی در ادامه گفت: مراکز حوزه‌های علمیه علاوه بر تهذیب نفس و اخلاق اسلامی به صورت عملی به همه مسائل دینی قرآنی در سطوح مختلف نیز می‌پردازند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یاسوج به تعداد پذیرفته‌شدگان در این مرکز اشاره کرد و گفت: سالانه 25 نفر در این مرکز پذیرش می‌شوند که در سطح دو (معادل کارشناسی) 110 نفر در حال تحصیل است.

کریمی‌نژاد کمبود فضای فیزیکی برای راه‌اندازی سطح سه حوزه را از عمده مشکلات این مرکز عنوان کرد و گفت: حوزه علمیه خواهران از سال 73 راه‌اندازی شده که تاکنون به علت نبود فضای لازم برای برگزاری کلاس‌ها در مقاطع بالاتر دچار مشکل شده که فقط در پنج پایه در سطح دو خدمات‌رسانی و آموزش لازم ارائه می‌شود.

وی گفت: کتاب‌های درسی در این مرکز بیشتر دروس فقهی در تمامی مقاطع مختلف، ادبیات عرب جهت آشنایی با تفسیر قرآن کریم، منطق و فلسفه و چند تفسیر از سوره‌های قرآن نیز است.

این مسئول فرهنگی تعداد کادر اداری و مدرسین مرکز را 20 نفر ذکر کرد و گفت: برای آگاهی بانوان به مسائل دینی و شرعی به مناسبت‌های مختلف در سطح شهر و روستا اعزام 40 مبلغ از ائمه جماعات در این امر نیز صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول