اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی صندوق جهانی توسعه شهرها:

برای توسعه شهری نیاز به همکاری میان شهرهای جهان داریم

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی صندوق جهانی توسعه شهرها گفت: برای توسعه شهری نیاز به همکاری میان شهرهای جهان داریم.

برای توسعه شهری نیاز به همکاری میان شهرهای جهان داریم

به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد، آلن سو ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر آسیایی صندوق جهانی توسعه شهری در برج آلتون مشهد اظهار کرد: جهان شاهد شرایط پیچیده اقتصادی است و همه ما با بحران اقتصادی و مالی دست و پنجه نرم می‎کنیم که ما با تاسیس صندوق توسعه شهری به دنبال کمک به توسعه شهرها در جهان هستیم.

وی افزود: هیچ شهری به تنهایی نمی‎تواند توسعه پیدا کند، شهرها نیاز به همکاری با یکدیگر دارند و امروز در چارچوب انجمن جهانی کلانشهرها پذیرای 139 شهر جهان هستیم.

مدیر اجرایی صندوق جهانی توسعه شهرها با بیان اینکه مشهد از مدیریت قوی برخوردار است، تصریح کرد: امروز مشهد به دنبال شرکایی برای انجام پروژه‌های خود است و ما در صندوق جهانی توسعه به این شهر کمک خواهیم کرد تا بتواند امکانات مالی جدیدی پیدا کند.

وی افزود: ما نباید تنها در مورد دسترسی به منابع مالی تلاش کنیم، بلکه باید به دنبال دسترسی به دانش نیز باشیم.

سو در رابطه با اهداف انجمن جهانی کلانشهرها تصریح کرد: این انجمن در سال 1984 با هدف تعامل شهرداران و مدیران تمام شهرهای جهان ایجاد شد تا با این تعامل برای حل مشکلات مدیریت شهری راه حل‌هایی پیدا کرد.

وی افزود: ما می‌خواهیم با کمک یکدیگر مشکلاتمان را حل کنیم و شهرهایمان را توسعه بدهیم.

دبیر کل انجمن جهانی کلان‌شهرها به بحران مالی جهانی اشاره کرد و گفت: در این شرایط اگر مدیران شهرها با یکدیگر همکاری نکنند، نه‌تنها به حل بحران کمکی نمی‌شود بلکه بحران شدیدتر خواهد شد، امروز شرایط برای شهر نشین‌ها در شهرهای کشورهایی مانند اسپانیا و فرانسه بسیار سخت شده است و مردم با مشکلات فراوانی مواجه هستند.

وی افزود: من در شهر بارسلون زندگی می‌کنم، در این شهر مدیران شهری نمی‌توانند پاسخ‌های مناسبی برای حل مشکلات شهر و مردم پیدا کنند و این ما هستیم که می‌توانیم با تعامل و همفکری به دولت‌هایمان کمک کنیم.

وی ادامه داد: ما در شرایط بحران اقتصادی هستم و باید راه حل‌هایی برای توسعه اقتصادهای محلی پیدا کنیم.

سو خاطرنشان کرد: ما در حال مطالعه بر روی مسایل اقتصادی شهرها هستیم تا راه‌هایی برای ارائه خدمات اقتصادی بهتر به مردم پیدا کنیم و صندوق توسعه شهرها نیز به شهرداری‌ها برای دسترسی به منابع مورد نیازشان کمک خواهد کرد.

وی افزود: باید کار کنیم تا آینده را تضمین کنیم، آینده به حال وابسته است .

مدیر اجرایی صندوق جهانی توسعه شهرها در ادامه به استقرار دفتر منطقه‌ای صندوق توسعه شهری در مشهد اشاره و تصریح کرد: با افتتاح این دفتر، مشهد به مرکز اصلی برای شهرهای منطقه تبدیل می‌شود و این شهرها از طریق مشهد با ما ارتباط برقرار خواهند کرد و ما مشکلاتشان را بررسی و راه کارهای خود را ارایه می‌دهیم.

وی افزود: اعضای صندوق در منطقه به مشهد خواهند آمد و مشکلاتشان را مطرح می‌کنند و با استقرار این دفتر، مشهد بیتشر از پیش خواهد درخشید.

سو به برگزاری همایش جهانی توسعه شهری که توسط سازمان ملل متحد در سال 2016 میلادی برگزار خواهد شد اشاره و تاکید کرد: ما در این همایش مشکلات شهرهای جهان و همچنین راهکارهای خود برای حل این مشکلات را ارائه خواهیم داد که مشهد به عنوان دفتر منطقه‌ای ما در بررسی‌ها و مطالعات نقش به‌سزایی دارد.

وی افزود: شهردار مشهد سیاست‌گذار فعالیت‌های ما در منطقه خواهد بود و شهرداران مشهد، سئول، مکزیکو به عنوان رهبران و مدیران دفاتر منطقه‌ای ما سیاست‌گذاران فعالیت‌های ما در مناطق خواهند بود.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول