اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

پزشک خانواده در توسعه سلامت جامعه تاثیر به سزایی دارد

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پزشک خانواده در توسعه سلامت جامعه تاثیر به سزایی دارد.

پزشک خانواده در توسعه سلامت جامعه تاثیر به سزایی دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، سیاوش بیرانوند پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه بهداشت الیگودرز گفت: خوشبختانه در ارتباط با سلامت دستاوردهایی مهمی در خصوص بهداشت و درمان  صورت پذیرفته که می‌توان شاخص‌هایی بسیاری را نام برد که امید به زندگی ‌طی 20 سال اخیر حدود 14 سال افزایش یافته که با رقمی حدود 2,30تا 7,30 ارتقاء پیدا کرده است.

وی افزود: در حال حاضر در شهرستان الیگودرز محرومیت‌هایی در زمان گذشته بوده که برطرف شده‌اند و ارتقاء سلامت جامعه در گرو تعامل با سازمان و ارگان‌های تاثیرگذار است که باید با همدلی و هماهنگی بتوان بهتر در این زمینه کار کرد.

بیرانوند تصریح کرد: در طرح توسعه سلامت جامعه می‌توان طرح پزشک خانواده را نام برد که در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری است که طرحی ملی و با منافع اجتماعی و عدالت در سلامت شکل گرفت.

وی افزود: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و هیئت مدیره عدالت در سلامت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: امیدواریم سرپرست جدید شبکه با پیگیری و شتاب بیشتری در انجام پروژه‌های الیگودرز انجام دهد که می‌توان به عنوان نمونه بیمارستان جدید الاحداث که جز طرح مهر ماندگار است، تا پایان سال به اتمام برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این طرح 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که پس از اینکه بیمارستان را از مجری آن تحویل گرفتیم، تجهیزات آن را انجام می‌دهیم.

در ادامه سرپرست فرمانداری الیگودرز در خصوص مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان الیگودرز گفت: با توجه به اینکه مشکلات بهداشتی و درمانی الیگودرز بسیار زیاد است، پس تغییر مدیریت مشکلات خاصی را  حل نمی‌کند و لازم است، در کنار تغییر مدیریت اختیارات لازم  و بیشتری از منابع در اختیار آن مدیر گذاشته شود، تا با قدرت مانور بهتری بتواند سازماندهی کند.

رضا آریایی با اشاره به بیمارستان جدید الحداث تا زمان تحویل آن به دانشگاه و عملیاتی شدن تجهیزات گفت: انتقال تجهیزات بیمارستان فعلی به آنجا و همچنین تامین نیروی انسانی از مسائلی است که باید در این مدت زمان تا اتمام طرح استفاده شود.

وی اظهار داشت: تامین نیروی انسانی این نباشد که بیمارستان جدید تعطیل و به درمانگاه تبدیل شود، باید از نیروهای تحصیل کرده در شهرستان استفاده کنیم.

در ادامه رئیس سابق شبکه بهداشت الیگودرز ضمن ارائه گزارش مختصری از کارهای انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان الیگودرز گفت: اگر الیگودرز را در این زمینه با سال‌های قبل مقایسه نماییم، در زمینه عمرانی تا زمینه نرم‌افزاری و همچنین مطالبات پرسنلی کارهای ارزشمندی انجام شده است.

صادق ولیان درادامه افزود: آزمایشگاه شهید بهشتی شهرستان و آزمایشگاه بیمارستان در استانداردسازی کشوری رتبه دوم و در زمینه کنترل عفونت‌های بیمارستانی درسطح استان رتبه اول را کسب کرده‌اند.

رئیس سابق شبکه بهداشت الیگودرز گفت: در زمینه مرگ مادران باردار طی دو سال اخیر نداشتیم و در زمینه حاکمیت بالینی در سطح کشور ما رتبه سوم کشوری را دارا هستیم.

ولیان تصریح کرد: خدمت کردن توفیق می‌خواهد که ما هرجای ایران باشیم، در خدمت نظام اسلامی هستیم، اما اگر کسی با دید غیر کارشناسی از مجموعه و با جوسازی‌ها و انتقاد‌ها رسانه‌ای از هر طریق بخواهد اذعان مردم  را تخریب کند، نقش خود را در این جامعه اسلامی برای دین  مقدس به خوبی به ثمر نمی‌رساند.

در ادامه امین ثروتی به عنوان رئیس جدید شبکه بهداشت الیگودرز معرفی و از زحمات صادق ولیان در شبکه بهداشت الیگودرز تقدیر شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول