اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

افزایش تولیدات کشاورزی با محوریت توسعه صادراتی باشد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرضا با اشاره به اهمیت ترویج نگاه بین‌المللی در حوزه تولیدات دامی و کشاورزی گفت: سیاستگذاری‌ها در عرصه تولیدات کشاورزی و دامپروری باید در راستای تامین نیاز داخلی و توسعه صادرات باشد.

افزایش تولیدات کشاورزی با محوریت توسعه صادراتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید محمدباقر محمدی در مراسم گرامیداشت روز ملی دامپزشکی در شهرضا اظهار کرد: دامپزشکان و فعالان حوزه دامپروری به عنوان سربازان گمنام تأمین سلامت مواد غذایی کشور مطرح هستند.

وی ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت بیش از نیمی از عوامل بیماری زا را قابل انتقال از طریق حیوان به انسان اعلام کرده و این بیانگر اهمیت نقش دامپزشکی در سلامت جامعه است.

محمدی با اشاره به اهمیت ارتقای سطح آگاهی مردم در حوزه سلامت دام تصریح کرد: از مجموعه اداره دامپزشکی شهرستان شهرضا انتظار داریم که در راستای آگاهی بخشی به عموم مردم در زمینه مسایل حوزه دامپزشکی برنامه ریزی کنند.

وی با تشریح اهمیت صنعت دامپروری در حوزه‌های اقتصادی، بهداشتی و تحقیقاتی گفت: در سطح شهرستان شهرضا فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای اصلاح نژاد دام انجام گرفته و انتظار داریم که در آینده نزدیک زمینه تحقق دستیابی به یک ثروت عظیم ملی در این زمینه مهیا شود.

در ادامه این مراسم رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شهرضا طی سخنانی با اشاره به اهمیت سلامت غذایی در جامعه گفت: در حال حاضر جمعیت دام در شهرضا شامل 17هزار رأس گاو و 170 هزار رأس گوسفند و بز است.

حمیدرضا امیری ادامه داد: حدود 200 واحد صنفی در زمینه عرضه محصولات گوشتی و دامی در سطح شهرضا فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در راستای جلوگیری از ورود محصولات دامی و گوشتی از مبادی غیر استاندارد بیان داشت: انجام واکسیناسیون مداوم در طول سال و نمونه‌برداری از سطح مرغ داری‌های فعال، از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در این زمینه است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول