اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد

همکاری نهادهای قانونی کشور با نیروی انتظامی

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه بر همکاری نهادهای قانونی کشور مانند قوه‌ مجریه، قضائیه و مجلس با نیروی انتظامی تاکید کرد.

همکاری نهادهای قانونی کشور با نیروی انتظامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌‌بوشهری ظهر امروز در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی اظهار کرد: در هفته نیروی انتظامی شاهد اطلاع‌رسانی خوبی بودیم و این کوشش شما برای ما دلگرم‌کننده است.

وی با بیان اینکه تلاش‌های نیروی انتظامی ستودنی است گفت: آمارهای ارائه شده از سوی نیروی انتظامی نشان‌دهنده خلوص و فداکاری پلیس و اوج اقتدار این نهاد در رابطه با حفظ نظام است.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: تلاش‌های نیروی انتظامی منحصر به مرزها نیست و این نیروی خدمتگزار در درون شهرها حافظ امنیت مردم بوده و در جاده‌ها نیز از مسئولیت سنگینی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: مردم قدردان شما هستند و حضور به موقع شما در صحنه‌ها سبب احساس امنیت و آرامش مردم می‌شود.

آیت‌الله حسینی‌‌بوشهری یادآور شد: نیروی انتظامی در صحنه‌های سخت گروگان‌گیری به عنوان فرشته نجات حضور پیدا کرده و سبب آرامش می‌شود و دعای امام زمان(عج) همراه شما خواهد بود.

وی ادامه داد: شما بر اساس مسئولیت و وظیفه به کار و فعالیت می‌پردازید ولی ابعاد دینی این کار به مراتب از ارزش بالاتری برخوردار است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه تجهیزات کنونی نیروی انتظامی قابل مقایسه با چند سال پیش نیست گفت: امروز نیروی انتظامی نسبت به رقبای خود در کشورهای دیگر از توانمندی‌های خوبی برخوردار بوده و دشمن در برابر اراده و امکانات شما احساس کمبود و شکست می‌کند.

وی عنوان داشت: برخی مسئولان سازمان‌های بین‌المللی به طور رسمی به کشورهای مختلف اعلام کردند اگر ایران را در راستای مبارزه با مواد مخدر تقویت نکنیم، این آسیب گریبان‌گیر کشورها می‌شود که این امر نشان‌دهنده نقش بی‌بدیل جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی است. 

آیت‌الله حسینی‌بوشهری خاطر نشان کرد: مدال افتخار نیروی انتظامی تنها برای مجموعه کشور نیست بلکه خدمت نیروی انتظامی بین‌المللی و جهانی است.

وی با تاکید بر همکاری نهادهای قانونی کشور با نیروی انتظامی گفت: مجلس باید در راستای تسهیل‌سازی کار شما قوانین مناسب تصویب کند، قوه مجریه دست شما را برای اجرای اهداف باز گذارد و قوه قضائیه با تمام وجود از کار شما حمایت کند.

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: اگر این نگاه تقویت شود نیروی انتظامی می‌درخشد و نقش‌آفرینی می‌کند.

وی عنوان داشت: همکاری مردم را نباید دست کم گرفت زیرا اگر تمام تمهیدات فراهم شود ولی نگاه عاطفی مردم در کنار شما نباشد هدف مورد نظر محقق نمی‌شود.

وی آسیب‌شناسی و مسئله‌یابی مشکلات و ناهنجاری‌ها در جامعه را از دیگر وظایف نیروی انتظامی ذکر کرد و افزود: نیروی انتظامی با یک پدیده به عنوان معلول برخورد می‌کند ولی با شناسایی علت روان‌سازی در سطح کشور به وجود می‌آید.

حسینی‌بوشهری با اشاره به توسعه حجاب و مبارزه با تهاجم اخلاقی به عنوان وظیفه دیگر نیروی انتظامی گفت: دشمنان در این زمینه سرمایه‌گذاری کلان خارجی کرده و هر روز به شکلی برنامه‌ریزی‌های آنها بروز می‌کند.

وی ادامه داد: برخی اوقات نیروی انتظامی در مقام عمل مطالبه رهبری و مراجع برای ورود در این حوزه دچار تردید می‌شود که این امر به دلیل ناآشنایی به وظایف نبوده بلکه به دلیل فضاهایی بوده که در جامعه به وجود می‌آید و این فضاها سبب توقف کار می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه ادامه داد: این نکته باید در نظر گرفته شود که در این زمینه روحانیت در کنار شماست و خیرخواهی می‌کند و اگر نقدی داشته باشد نقد دلسوزانه است.

وی خاطر نشان کرد: اگر تمام موارد ذکر شده تحقق پیدا کند ولی در درون نیروی ایمان، باور، اعتقاد راسخ نسبت به انجام کار وجود نداشته باشد کار پیچیده می‌شود.

وی تاکید کرد: سرمایه حوزه در اختیار شماست و هر کمکی از عهده حوزه برآید دریغ نمی‌کند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به تغییر قم نسبت به گذشته گفت: طلابی از 100 کشور دنیا در قم مشغول تحصیل هستند بنابراین قم باید برای کشورهای مختلف نقش الگویی پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: شهر قم باید به عنوان شهر مرجعیت و متدینین نمونه‌ای از محیط سالم باشد و این امر با تلاش در زمینه مسائل اخلاقی و ناهنجاری‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول