اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

همایش بزرگداشت شهدای روحانی خطه زاگرس برگزار شد

خبرگزاری فارس: یاد و خاطره شهدای روحانی خطه زاگرس با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گرامی داشته شد.

همایش بزرگداشت شهدای روحانی خطه زاگرس برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این همایش که پنجشنبه شب در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت حضور روحانیت در جبهه‌های حق علیه باطل عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ارکان پیروزی ایران در جنگ با عراق،‌ ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های روحانیت بود.

محسن رضایی اضافه کرد: در جهاد دو موضوع بسیار مهم و اساسی علم و جهاد مطرح است و ما در تاریخ ایران از هر دوی این اصول بهره کافی برده‌ایم.

وی ادامه داد: علما، دانشمندان و فقها باید به علم و جهاد اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و ما در این زمینه از مجاهدت‌های علمای بزرگی در طول دوران دفاع مقدس استفاده کرده‌ایم.

وی گفت: در زمان آغاز جنگ تحمیلی اساسی‌ترین مشکلمان دشمن خارجی نبود، بلکه دشمن اصلی ما افرادی بودند که در داخل کشور به عنوان یک مانع بزرگ بر سر راه ما قد علم کرده بودند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران هشت سال دفاع مقدس اذعان کرد: وقتی که جنگ آغاز شد،‌ تمام مردم ما از روحانیت گرفته تا تجار، صنعتگران، کشاورزان و سایر مردم کار و زندگی خود را کنار گذاشتند و لباس رزم بر تن کردند.

رضایی گفت: مردم آماده دفاع از میهن و کشور خود بودند اما بنی‌صدر اجازه جنگ به مردم نمی‌داد و‌ این موجب شده بود که مشکلات زیادی به وجود آید.

وی گفت: این اقدام بنی‌صدر موجب شده بود که در ابتدای جنگ در هیچ حرکتی پیروز نشویم و ایران چهار عملیات بزرگ انجام داد و در هر چهار عملیات شکست خورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: این اتفاقات تا زمانی ادامه داشت که بنی‌صدر از کار برکنار شد، بعد از یک سال و زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری موفقیت‌های ما آغاز شد.

در ادامه این همایش پیام آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید در ارتباط با ضرورت بزرگداشت یاد و خاطره شهدای روحانی قرائت شد.

در قسمتی از این پیام آمده است: امواج خون شما خس و خاشاک ظلمت و حقارت را از جامعه ما شست و عزت را به ارمغان آورد و بسترهای مناسبی برای رشد جامعه به وجود آورد.

در این پیام تصریح شده است: بنیانگذار اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) برای تعمیق منابع اسلامی دو نیروی علم و جهاد را بنا نهاد تا علما با علم و جهادگران با ایثار خود در این راه گام بردارند.

در این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین روشن سلیمانی از شاعران آیینی به شعرخوانی در زمینه بزرگداشت دوران دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام‌/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول