اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه مطرح کرد

‌پرچم ولایت فقیه ‌راه حقیقت را نشان می‌دهد‌ / دشمن‌شناسی از وظایف روحانیت پیشتاز است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دوران غیبت کبری، قرار گرفتن زیر پرچم ولی فقیه، گام برداشتن در راه حقیقت است.

‌پرچم ولایت فقیه ‌راه حقیقت را نشان می‌دهد‌ / دشمن‌شناسی از وظایف روحانیت پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی ظهر امروز در چهارمین یادواره شهدای طلبه و روحانی اصفهان که در مدرسه صدر بازار اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ علمای اسلام چند دسته بودند که از میان آنها تعداد اندکی دست‌پرورده حاکمان بوده‌اند و عده‌ای نیز گرچه وارسته بودند اما به سیاست، کاری نداشتند.

وی افزود: گروه دیگر علمای تاریخ‌ساز اسلام هستند که برای حفظ مبانی اسلام و شیعه در دستگاه سلاطین وارد شدند و در میان این چند دسته روحانیت پیشتاز انقلابی نیز همواره در عرصه دین و سیاست حضوری فعال داشتند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیشتر روحانیان شیعه در طول بیش از یک هزار سال، در عرصه‌های مختلف پیشتاز بوده‌اند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی روند ویژه‌ای با حاکمیت روحانیت بر مبنای فقه شیعی آغاز شد و علمای انقلابی در مقابل چهار گفتمان مارکسیستی، لیبرالیستی، ناسیونالیستی و التقاطی مقاومت کردند.

وی زمینه‌سازی برای حکومت جهانی امام زمان(عج) را از اقدامات علمای انقلابی دانست و تاکید کرد: می‌توان گفت که انقلاب اسلامی ایران آغاز بسترسازی منطقه‌ای و جهانی برای ظهور امام زمان(عج) است.

سعیدی ادامه داد: با توجه به رسالت مهم انقلاب اسلامی که همانا آماده‌سازی مقدمات قیام امام زمان(عج) است، باید مدلی برای حکومت به جهانیان ارائه شود که نزدیک به حکومت امام زمان(عج) باشد.

وی زمان‌شناسی و اقدام مناسب بر اساس مقتضیات زمان را از مهم‌ترین الزامات پیشتازی روحانیت دانست و تصریح کرد: مباحثی مانند ولایت فقیه، حاکمیت دینی، منشاء ولایت، ‌ارتباط‌‌ دین و اقتصاد از مهم‌ترین مباحثی است که باید روحانیت پیشتاز انقلابی بر آنها مسلط شده و دیگران را نیز در این زمینه‌ها آگاه کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه تاکید کرد: جبهه شناسی از دیگر رسالت‌های یک روحانی انقلابی است، چرا که زمانی که جبهه‌ها متعدد شود، پیدا کردن راه حق پیشتاز سخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در دوران غیبت کبری قرار گرفتن زیر پرچم ولی فقیه قرار گرفتن در راه حقیقت است و کسی که از این راه کناره بگیرد، به طور یقین در مسیری اشتباه گام برمی‌دارد.

سعیدی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب هیچ راهی برای حفظ انقلاب و ظهور امام زمان(عج) جز ایستادگی در برابر آمریکا وجود ندارد، تصریح کرد: سطحی‌نگری، احساساتی‌نگری، باند بازی، خود برتر بینی، سهم‌‌خواهی، دنیاگرایی، مقام‌طلبی، بی‌خطی و موج سواری از مهم‌ترین موانع پیشتازی روحانیت است.

وی اظهار کرد: دشمن‌شناسی از دیگر وظایف روحانیت پیشتاز است که اگر آن را به خوبی نیاموزیم ممکن است دچار اشتباه شده و ناگاه متوجه شویم که به جای مبارزه با دشمنان در جبهه آنها بازی کرده‌ایم.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول