اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

روحانیون در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشتند

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین گفت: طلاب و روحانیون در ایام پرحماسه دوران دفاع مقدس نقش بزرگ و تعیین کننده‌ای داشتند.

روحانیون در دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ظهر امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس جمعی از طلاب و ایثارگران استان قزوین با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت‌الله باریک‌بین دیدار کردند.

آیت‌الله هادی باریک‌بین در این نشست با گرامیداشت ایام دفاع مقدس و تقدیر از مجموعه بنیاد شهید استان قزوین به خاطر برگزاری این نشست صمیمانه اظهار کرد:‌ پیگیری با جدیت کارهای جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا ارزشمند بوده و قابل تقدیر است.

وی برگزاری چنین نشست‌هایی را موثر و ارزشمند توصیف و یادآور شد: این نشست‌ها از این جهت ارزشمند است که عزیزان حاضر هم خانواده شهدا، ایثارگر و جانباز هستند و هم مبلغ انقلاب و اسلام که این دو قابل تقدیر و ممتاز است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان تصریح کرد: یک عامل موثر انقلاب همین طلاب و روحانیون بودند که جوانان آشنا،‌ مومن، متعهد و حتی عادی را با تبلیغ به سمت جبهه‌ها گسیل کردند. 

آیت‌الله باریک‌بین عنوان کرد: حرکت تبلیغی شما روحانیون ایثارگر و حضور در جبهه‌ها بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به فداکاری‌های رزمندگان و تمام قشرهای جامعه در ایام دفاع مقدس بیان کرد:‌ در ایام جنگ تحمیلی تمام ملت ایران همدل شده تا در این جنگ نابرابر اجازه تعدی به دشمن بعث را ندهند.

امام جمعه قزوین ادامه داد:‌ در دوران دفاع مقدس بسیاری از گروه‌های مختلف مردم شرکت داشتند اما نقش طلاب و روحانیون در این عرصه برجسته و متمایز است.

وی با اشاره به شهادت روحانیون کشور و استان قزوین اشاره کرد و خاطرنشان کرد: روحانیون ما در ایام جنگ تحمیلی به صورت داوطلبانه در جنگ شرکت کرده و حتی در جبهه‌ها نیز به بیان مسائل احکام شرعی می‌پرداختند و در تمام عملیات‌ها حضوری فعال داشته و بعضی از آنها نیز حتی فرماندهی برخی از عملیات‌ها را برعهده داشتند.

باریک‌بین زنده نگه داشتن حماسه و رشادت را با اهمیت دانست و گفت: باید مسئولان و ایثارگران و روحانیونی که در جبهه حضور داشتند خاطرات جنگ را به نسل نوجوان و جوان بازگو کنند.

امام جمعه قزوین ادامه داد:‌ حمله عراق به خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری امام راحل (ره) موجب شد که رژیم بعث عراق و در راس آن صدام جنایتکار نتوانند به این خاک مقدس چشم طمع بدوزند.

در ادامه این نشست صمیمانه هر یک از طلاب و روحانیون ایثارگر به بیان خاطرات خود از دوران حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پرداخته و در استمرار برگزاری این نشست‌ها تاکید کردند. همچنین روحانیون حاضر در جلسه با تقدیر از آیت‌الله باریک‌بین به عنوان فردی که علاوه بر حضور در جبهه‌ها نیز پدر شهید مرتضی باریک‌بین نیز است، وی را پرچمدار روحانیون ایثارگر دانستند.

بازخوانی حضور روحانیون و طلاب که بیشترین شهید را نسبت به دیگر اقشار در جبهه‌ها دارند از سوی روحانیون و طلاب ایثارگر در این نشست تاکید شد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول