اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج):

روحانیون نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس دارند

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین با اشاره به 4 هزار شهید روحانی در طول 3 هزار روز دفاع مقدس گفت: بی‌تردید قشر روحانی و طلبه نقش ویژه و تأثیرگذاری در پیروزی دفاع مقدس بر عهده دارند.

روحانیون نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل پادگان تیپ 82 سپاه صاحب‌الامر (عج) اظهار کرد: هر ملتی، مقطعی از تاریخ کشورش را به نیکی یاد کرده و به آن می‌بالد که این مقطع طلایی برای مردم ایران دفاع مقدس است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که حقیقتا انفجار نور بود، دفاع مقدس مانند نگینی در تاریخ این کشور می‌درخشد و موجب افتخار است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین یادآور شد: با حضور همه اقشار در جنگ تحمیلی و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) بود که دشمنان نتوانستند خواسته خود را در تجاوز به جمهوری اسلامی ایران عملی کنند.

رضوانی تصریح کرد: در گذشته مردم به دو دلیل نبود ولی فقیه و عدم انسجام نتوانستند حماسه‌ای همچون دفاع مقدس را به جای بگذارند.

وی با بیان این مطلب که باید حضور روحانیون و طلاب در دفاع مقدس بازگو شود، خاطرنشان کرد: این برجستگی به معنای نفی حضور دیگر اقشار در جبهه‌های حق علیه باطل نیست.

رضوانی تأکید کرد: در سه هزار روز دفاع مقدس، چهار هزار طلبه به شهادت رسیدند و شاید بتوان گفت بیشترین جانباز و شهید را همین قشر روحانی تقدیم انقلاب کردند.

وی با اشاره به آیات قرآن بیان کرد: باید بر عوامل معنوی دفاع مقدس بیشتر تأکید کرد زیرا در روزهای ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که ارتش به هم ریخته، سپاه غیر منسجم و بسیج تشکیل نشده بود، با همین عوامل معنوی، خداوند موجب شد تا با پیروزی حق بر باطل وجبی از خاک کشور اسلامی کم نشود.

رضوانی عنوان کرد: ترویج همین عوامل معنوی مؤثر در پیروزی نیز از دستاوردهای حضور روحانیون در دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: بسیاری از رزمندگان اسلام اذعان می‌کنند که حضور روحانیون در دوران دفاع مقدس در افزایش روحیه معنوی رزمندگان مؤثر و انکارناپذیر بوده.

رضوانی اذعان کرد: همه دستاوردها و موفقیت‌های امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه ایثارگری و جانبازی رزمندگان اسلام و خانواده‌های آنان محقق شده است.

وی تأکید کرد: مکتب امام، مکتب معنویت، عقلانیت و عدالت است که باید از این مجموعه کامل در راستای پیشبرد منویات مقام معظم رهبری بهره برد.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول