اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الوند تأکید کرد

حضور روحانیون در حلقه‌های صالحین

خبرگزاری فارس: امام جمعه الوند بر حضور پررنگ‌تر روحانیون در حلقه‌های صالحین و بین دانش‌آموزان در مدارس تأکید کرد.

حضور روحانیون در حلقه‌های صالحین

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور در همایش مشترک ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج مساجد و محلات که عصر امروز با حضور روحانیون و مسئولان بسیج برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه کرامت، از مسئولان و فرماندهان بسیج در خصوص برگزاری این همایش تقدیر کرد.

وی با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس عنوان کرد: مساجد سراسر کشور در دوران 8 سال جنگ تحمیلی، همواره جبهه‌های جنگ را از لحاظ تأمین نیرو و تدارکات پشتیبانی می‌کردند که این مهم نشان‌دهنده نقش مؤثر مساجد در دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه شهر الوند مسجد را نماد وحدت مسلمانان دانست و تصریح کرد: مسجد سنگر پاسداری از ارزش‌های اسلامی، محل امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه تعامل دین با دولت است.

عادل‌پور در خصوص مساجد شهرستان البرز تأکید کرد: باید روحانیون و هیئت امنای مساجد در جذب مردم و جوانان و حضور آنان در مساجد و نماز جمعه تلاش و فرهنگ روحانیت و مسائل دینی را تقویت کنند.

وی تأکید کرد: باید عواید حاصل از امور اوقاف در امور مساجد و مسائل دینی مصرف شود.

امام جمعه شهر الوند با اشاره به آغاز سال تحصیلی از علما و روحانیون شهرستان البرز خواست تا با حضور در مدارس شهرستان به اقامه نماز و تشکیل حلقه‌های صالحین و مباحث دینی بپردازند.

عادل‌پور افزود: حدود 37 مدرسه در شهرستان وجود دارد که نیازمند حضور روحانیون برای برپایی نماز جماعت و بررسی مسائل دینی و معرفتی است.

وی ابراز کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج باید حداقل دو مرتبه در هفته اقدام به برگزاری حلقه‌های صالحین و جلسات معرفتی کنند.

امام جمعه شهر الوند اذعان کرد: برای جذب جوانان در جلسات معرفتی و حلقه‌های صالحین، باید از ابزارهای تبلیغی مناسب استفاده کرد تا موجب افزایش نفرات و جذب جوانان در جلسات شود.

عادل‌پور تأکید کرد: باید از روحانیون در ازای جذب جوانان در حلقه‌های معرفتی تقدیر کرد تا علاوه بر تشکر از آنان در خصوص این مهم، موجب رضایت‌مندی آنان نیز شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امید است با همت، همدلی و وحدت مسئولان و روحانیون شهرستان در راستای تقویت مسائل دینی گام‌های شایسته‌ای برداریم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول