اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه کیف مشهد:

90 درصد مواد اولیه کیف وابسته به خارج است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه کیف مشهد گفت: 90 درصد مواد اولیه برای تولید کیف از خارج تامین می‌شود.

90 درصد مواد اولیه کیف وابسته به خارج است

حمیدرضا پرهیزگار صبح امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار داشت: در نمایشگاه پاییزه، کیف مدارس از 6 هزار و 500 تومان تا 24 هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه کیف مشهد افزود: نظارت بر قیمت‌ها توسط مجامع بازرگانی و مجمع امور صنفی انجام می‌شود که در صورت رویت تخلف در پرونده آنان ثبت و پروانه افراد متخلف باطل می‌شود.

پرهیزگار تصریح کرد: امسال کیف‌های مدارس از نظر دوخت و رنگ‌بندی نسبت به سال‌های گذشته بهبود یافته است.

وی به واردات مواد اولیه اشاره کرد و گفت: اکثر مواد اولیه برای تولید کیف از کشورهای چین، ترکیه و کره وارد می‌شود و در نمایشگاه پائیزه تولیدات داخلی عرضه شده اما، از مواد اولیه خارجی است.

رئیس اتحادیه کیف مشهد در ارتباط با استانداردهای کیف اظهار کرد: در ارتباط با کیف‌هایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شود اتحادیه نمی‌تواند استانداردها را لحاظ کند و مشخص است کیف‌هایی که با قیمت 6 هزار تومان عرضه می‌شود کیفیت چندانی نداشته باشند.

پرهیزگار خاطرنشان کرد: در ارتباط با کیف‌های مدارس که استاندارد نیست وقتی آموزش و پرورش کتابی را طراحی کرده که بزرگ است و باید داخل کیف قرار بگیرد در نتیجه کیف‌ها نیز از نظر اندازه بزرگ طراحی می‌شوند.

وی در ارتباط با افزایش قیمت‌ها گفت: افزایش قیمت ارز در افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده اما کالاهایی که با قیمت ارز سابق تولید شده‌اند از نظر قیمت تغییری نداشته‌اند.

رئیس اتحادیه کیف مشهد به افزایش تولیدات داخلی اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از یک میلیون تولید استان بوده است اما امسال بیش از 5 میلیون تولیدات خراسان‌رضوی بوده که به استان‌های یزد، کرمان، زاهدان و خراسان شمالی و جنوبی  صادر می‌شود.

پرهیزگار با اشاره به شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: طی صحبت‌هایی که با نمایندگان مجلس داشته‌ایم درخواست کردیم تا وامی به منظور خرید دستگاه‌های تولیدی برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود تا وابستگی تولیدکنندگان به کشورهای خارجی کم شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول