اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرکات استان اردبیل:

بسته‌بندی نامناسب سیب‌ زمینی به کاهش صادرات منجر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: بسته‌بندی نامناسب سیب ‌زمینی و عدم پذیرش تجار کشور آذربایجان سبب شده است تا میزان صادرات سیب‌ زمینی کاهش پیدا کند.

بسته‌بندی نامناسب سیب‌ زمینی به کاهش صادرات منجر شده است

علی‌اصغر عباس‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: باید با بسته‌بندی مناسب و مدرن محصول سیب زمینی برای صادرات اقدام عاجل کنیم چراکه با بسته‌بندی فعلی که اغلب به شکل بسته‌بندی گونی است چندان رغبت و علاقه‌ای برای خرید این محصولات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در بحث صادرات امروز موضوع بسته‌بندی مناسب به همراه عرضه مطلوب زمینه‌ساز جلب مشتری بیشتر است، افزود: متاسفانه این امر توسط صادرکنندگان و برخی بازرگانان ما نادیده گرفته شده است به طوری که ضرورت دارد در اصلاح این فرایند دقت لازم را داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به پرداخت نشدن جوایز صادراتی تجار و صادرکنندگان سیب زمینی بیان کرد: این پرداخت نشدن نیز به بی‌رغبتی صادرکنندگان دامن زده در حالی که از مسئولان و متولیان امر خواسته‌ایم در پرداخت جوایز صادراتی همت کنند.

مدیرکل گمرکات استان اردبیل گفت: در استان اردبیل تولید مازاد بر مصرف سیب زمینی را شاهد هستیم که شایسته است نسبت به عرضه آن به سایر مناطق کشور و همچنین صادرات مناسب آن اقدام لازم صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برداشت سیب زمینی در همدان و برخی دیگر از استان‌ها آغاز شده و مناسب نیست در این شرایط که در آستانه برداشت سیب زمینی در استان هستیم عده‌‌ای بخواهند از سایر استان‌ها سیب زمینی وارد اردبیل کرده و در بازار این محصول خللی ایجاد کنند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه گمرکات استان اردبیل آماده پذیرش و صدور کالا به ویژه محصول سیب زمینی از مبادی خروج استان است، افزود: ما در نیمه دوم سال بر اساس شعار اقتصاد مقاومتی تدابیر ویژه‌ای را در قالب بسته‌های حمایتی مد نظر داریم تا بتوانیم کیفیت و کمیت صادرات را ارتقا بخشیم.

عباس‌زاده حمایت جدی از صادرکنندگان در قالب ضمانت‌نامه‌ها حتی عملی شدن بسته حمایتی ترخیص نسیه را یادآور شد و ابراز داشت: میزان صادرات استان اردبیل در نیمه اول سال 20 تا 35 درصد در بخش‌های مختلف افزایش یافته است و ما همچنان سعی داریم با اتخاذ همین رویکرد در نیمه دوم سال نیز میزان صادرات را افزایش داده و واردات را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول