اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون روستایی گلستان خبر داد

پرداخت 54 درصد مطالبات سیب‎زمینی‌کاران گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون روستایی استان گلستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم 54 درصد مطالبات سیب‎زمینی‌کاران استان را پرداخت کنیم.

پرداخت 54 درصد مطالبات سیب‎زمینی‌کاران گلستان

محمدتقی رجایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مابقی کشاورزانی که مطالبات خود را دریافت نکرده‎اند باید با مراجعه به شرکت‎هایی که سیب‎زمینی تولیدی خود را تحویل داده‎اند معرفی‎نامه دریافت کرده و سپس از طریق بانک کشاورزی وجه خود را اخذ کنند.

وی تصریح کرد: مبالغ پرداختی به کشاورزان از طریق تسهیلات صندوق حمایت بخش کشاورزی و همکاری اتحادیه سازمان تعاون روستایی صورت گرفته و تاکنون هیچ اعتبار تضمینی به حساب سازمان تعاون روستایی واریز نشده است.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان افزود: تلاش داریم تا مابقی وجوه را نیز از طریق سازمان مرکزی دریافت کرده و مطالبات کشاورزان را در کوتاه‌ترین زمان پرداخت کنیم.

رجایی کاهش تناژ عملکرد در واحد سطح را از دلایل افزایش هزینه کشاورزان و پایین بودن درآمد آنان عنوان کرد و افزود: پایین بودن کیفیت تولید در تناژ محصول سبب شد تا امسال کشاورزی برای سیب‎زمینی‎کاران مقرون به صرفه نباشد.

وی خاطر نشان کرد: سیاست‎هایی که در راستای تولید باکیفیت باید اتخاذ شود از وظایف جهاد کشاورزی است اما استفاده از ارقام مناسب و توجه به تاریخ کشت محصولات می‎تواند ارزش اقتصادی تولید را تضمین کرده و مانع از ضرر اقتصادی کشاورز شود.

مدیرکل تعاون روستایی گلستان گفت: زمانی که تولید باکیفیت مدنظر کشاورز باشد در خرید تضمینی نیز ماندگاری محصول حفظ شده و ضرر و زیان کمتری متوجه دولت خواهد شد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول