اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خبر داد

خرید روزانه 2 هزار تن سیب‎زمینی در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: پیش‎بینی خرید روزانه 2 هزار تن سیب‎زمینی در گلستان وجود دارد اما کشاورزان توانایی برداشت ندارند.

خرید روزانه 2 هزار تن سیب‎زمینی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: تعاون روستایی گلستان 80 هزار کیسه سیب‎زمینی خریداری کرده و مشکل اساسی در انبار محصولات است.

وی تصریح کرد: ورود سازمان تعاون روستایی گلستان سبب افزایش نسبی قیمت محصول سیب‎زمینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه در سال گذشته پیش‎بینی بروز مشکلاتی در محصول سیب‎زمینی استان شده بود متذکر شد: سطح قرارداد از 6 هزار هکتار به 4 هزار و 500 هکتار کاهش پیدا کرده است.

سیدمحمدی اضافه کرد: تولید سیب‎زمینی پایین‎تر از پیش‎بینی بود و شرایط جوی و آب‎گرفتگی سبب شد تا با کاهش شدید قیمت سیب‎زمینی در استان مواجه شویم.

وی با اشاره به اینکه دستور خرید تضمینی سیب‎زمینی اخذ شده است یادآور شد: کار خوبی از سوی سازمان تعاون روستایی استان در تعبیه جعبه‎های سیب‎زمینی صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در بخش دیگری از سخنانش در خصوص محدودیت‎های آبیاری تحت‎ فشار خاطر نشان کرد: کمبود طراح و مشاور در استان، مشکل تهیه و لوازم لوله از کارخانه‎های خارج استان، افزایش قیمت خرید لوله و لوازم در سال‎های اخیر، کمبود مجریان ذیصلاح برای اجرای با کیفیت طرح‎ها از جمله مشکلات آبیاری تحت‎ فشار است.

سیدمحمدی در پایان گفت: عوامل جوی مانع ورود ماشین‌آلات و تجهیزات به اراضی کشاورزی می‎شود.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول