اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه

300 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع بهار برداشت می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ترویج و آموزش کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: سالانه بیش از 300 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع شهرستان بهار برداشت می‌شود.

300 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع بهار برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، محمدکریم قادری بعد از ظهر امروز در مراسم جشن برداشت محصول سیب‌زمینی در شهرستان بهار که در پایگاه ترویجی با عنوان مدرسه در مزرعه برگزار شد، اظهار کرد: 7 هزار هکتار از اراضی شهرستان بهار زیرکشت محصول سیب‌زمینی قرار دارد و شهرستان بهار در کشت این محصول رتبه نخست استان را داراست.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 300 هزار تن سیب‌زمینی از مزارع شهرستان بهار برداشت می‌شود به روند اجرایی طرح ترویجی اشاره و تصریح کرد: در این روش محصول سیب‌زمینی به صورت سالم و ارگانیک تولید می‌شود.

رئیس اداره ترویج و آموزش کشاورزی جهاد کشاورزی شهرستان بهار عنوان کرد: در 15 جلسه عملیات ترویجی و کارگاهی و صحرایی انجام شده و در 100 هکتار توسط 20 نفر بهره‌بردار این طرح اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح از مصرف بی‌رویه انواع کودهای شیمیایی و سموم مضر جلوگیری شده، خاطرنشان کرد: این مهم در راستای افزایش تولید محصول سالم و ارتقای آگاهی کشاورزان انجام شده است.

در پایان با حضور کشاورزان سیب‌زمینی‌کار منطقه، عملیات برداشت سیب‌زمینی بدون کودهای شیمیایی و سموم مضر آغاز شد.

انتهای پیام/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول