اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سمنان خبر داد

کشت چغندرقند و سیب‏زمینی در 6500 هکتار از اراضی سمنان

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی سمنان از کشت چغندرقند و سیب‏زمینی در بیش از 6 هزار و 500 هکتار از اراضی این استان خبر داد.

کشت چغندرقند و سیب‏زمینی در 6500 هکتار از اراضی سمنان

امیر رضوی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: در سال‌جاری در 2 هزار و 171 هکتار از اراضی استان سمنان بذر چغندرقند کشت شده است.

وی افزود: برای کشت چغندرقند در اراضی استان سمنان با 448 نفر از پیمانکاران طرف قرارداد با کارخانه قند قرارداد منعقد و 6 هزار و 355 واحد بذر منوژرم و 2 هزار و 256 کیلوگرم بذر پلی‏ژرم بین چغندرکاران توزیع شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال گذشته به طور متوسط از هر هکتار حدود 35 تن و در مجموع بیش از 78هزار تن محصول برداشت شده است. 

رضوی اضافه کرد: همچنین در سال‌جاری در 4 هزار و 365 هکتار از اراضی استان سمنان بذر سیب‏زمینی کشت شده است که پیش‏بینی می‏شود حدود 80 هزار تن محصول از آن برداشت شود.

وی تصریح کرد: برای کشت سیب‏زمینی 35 تن بذر اصلاح شده و انواع کود شیمیایی بین سیب‏زمینی‏کاران استان سمنان توزیع شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: لزوم احداث انبارهای فنی و مکانیزه و واحدهای صنایع تبدیلی مربوط به محصول سیب‏زمینی با سرمایه‏گذاری در این بخش و ضرورت افزایش واحدهای فرآوری سیب‏زمینی همچون چیپس، نشاسته و ... از موارد قابل توجه در زراعت سیب‏زمینی است.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول