اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

317 هزار تن سیب‌زمینی در آذربایجان‌شرقی تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی از تولید 317 هزار تن سیب‌زمینی در این استان خبر داد.

317 هزار تن سیب‌زمینی در آذربایجان‌شرقی تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سعید سلیمانی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تولید مطلوب سیب‌زمینی در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در سال زراعی جاری، 9 هزار و 660 هکتار از اراضی زراعی استان زیرکشت سیب‌زمینی اختصاص یافته است و با احتساب متوسط عملکرد 33 تن در هکتار، پیش‌بینی می‌شود، بیش از 317 هزار تن محصول در این استان تولید و روانه بازارهای مصرف استان، کشور و منطقه مى‌شود.

وی با بیان اینکه سطوح زیرکشت این محصول در سال‌جاری در مقایسه با سال زراعی گذشته، 610 هکتار کاهش یافته است، افزود: این امر براساس مطالعات کارشناسی، در روند توسعه الگوی کشت در شهرستان‌ها همچنین تنظیم بازار و جلوگیری از هدررفت سرمایه بخش کشاورزی انجام گرفته است. 

 سلیمانی، میزان تولید سیب‌زمینی تابستانه در استان را 93 هزار و 890 تن اعلام کرد و گفت: با احتساب تولید سیب‌زمینی پاییزی استان به مقدار 223 هزار و 958 تن، تولید این محصول در استان آذربایجان‌شرقی به 317 هزار و 848 تن خواهد رسید.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، ارقام به کار گرفته شده در تولید سیب‌زمینی را، آگریا، مورن، مارفونا، کوزیما و سایر ارقام متداول اعلام کرد و افزود: بیشترین سطوح زیر کشت، در مقیاس 75 درصد به رقم آگریا اختصاص یافته و ارقام مارفونا، مورن و کوزیما به ترتیب هفت، سه و دو درصد سطوح زیرکشت استان را تشکیل می‌دهند.

سلیمانی در ادامه به کشت 13 درصد از اراضی زراعی استان به ارقام ساتینا، بورن، کایزر، میلوا، اسپیریت، بانبا و آریندا اشاره کرد و افزود: با پیش‌بینی‌های انجام یافته، در فصول مختلف سال، کمبودی از این محصول در بازار مصرف مشاهده نخواهد شد. 

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول