اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست ایستگاه تحقیقات کشاورزی اردبیل:

ضعف انبار‌داری سیب‌زمینی در اردبیل معضل‌آفرین شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل گفت: ضعف انبارداری در بخش سیب‌زمینی اردبیل به معضلی جدی برای ذخیره‌سازی این محصول در اردبیل تبدیل شده است.

ضعف انبار‌داری سیب‌زمینی در اردبیل معضل‌آفرین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محسن حسن‌پناه ظهر امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اردبیل و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای اظهار داشت: در استان اردبیل بیشتر انبارها سنتی بوده و از شرایط مناسب برای نگهداری محصول برخوردار نیستند.

وی بیان داشت: حدود 20 درصد محصولات سیب‌زمینی به علت نبود انبار مناسب و نگهداری اصولی از بین می‌رود و هدف از تشکیل جلسه با کارشناسان پژوهشگاه علوم و فنون و هسته‌ای بحث و تبادل نظر در خصوص تکنیک نگهداری محصول با استفاده از پرتودهی اشعه گاما است.

سرپرست هیئت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای نیز در این جلسه ابراز داشت: هدف سازمان انرژی اتمی، ترویج فناوری و استفاده از تکنولوژی موجود برای بهبود نگهداری محصولات کشاورزی است که کاربرد این فناوری‌ها در بخش کشاورزی می‌تواند کمک شایانی به توسعه کشاورزی داشته باشد.

حمید ضیایی با اعلام آمادگی سازمان انرژی اتمی برای راه‌اندازی سیستم شتاب‌دهنده و مرکز تابش گاما در استان اردبیل بیان داشت: اگر در استان شرایط مهیا شود سازمان انرژی اتمی آمادگی کامل دارد برای استفاده از تکنولوژی برای افزایش ماندگاری محصولات و توسعه بخش کشاورزی، مرکز پرتو‌دهی از طریق  تابش گاما را در استان اردبیل راه‌اندازی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیسیون تخصصی کشاورزی اتاق اردبیل نیز در این نشست اظهار داشت: نگهداری سیب‌زمینی و انبار‌داری همواره یکی از مشکلات عمده کشاورزان است و از این ناحیه تولید کنندگان این محصول همیشه خسارت جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شوند.

قدیر نوری افزود: مبارزه با آفت، افزایش ماندگاری و نحوه نگهداری سیب زمینی با استفاده از اشعه گاما موضوعی است که باید مزایا، معایب و همچنین اقتصادی بودن این روش از طریق کارشناسان و متخصصان مورد بررسی علمی و عملی قرار گیرد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول