اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی:

قیمت سیب‌زمینی در مبادی تولید 2500 ریال است

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر قیمت سیب‌زمینی در مبادی تولید 2500 ریال، در میادین میوه و تره بار 3 هزار ریال و در خرده فروشی‌ها 6 هزار ریال است.

قیمت سیب‌زمینی در مبادی تولید 2500 ریال است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عبدالله محمدفام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری و هماهنگی سازمان تعاون روستایی و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد‌کشاورزی آذربایجان‌شرقی در سال‌جاری قیمت سیب‌زمینی تابستانه در استان متعادل شد. 

وی با بیان اینکه سیب‌زمینی یکی از محصولات کشاورزی پر مصرف بوده و مصرف سرانه آن در استان آذربایجان‌شرقی 42 کیلوگرم در سال است، گفت: در چند سال اخیر حذف این محصول، مصرف این محصول به لحاظ امکان جایگزینی آن به جای مصرف نان و برخی مواد غذایی دیگر تا 47 کیلوگرم افزایش یافته است.

محمدفام با بیان اینکه بررسی مقدار مصرف سرانه و میزان تولید این محصول در استان نشانگر آن است که تولید این محصول در استان تقریباً معادل دو برابر مصرف آن است، ادامه داد: میزان تولید سیب‌زمینی در سال 1390 به میزان 330 هزار تن بوده که از این میزان تولید، 80 هزار تن تولید تابستانه و 250 هزار تن تولید پائیزه است. 

وی میزان تولید تابستانه سیب‌زمینی در سال 1391 را معادل 100- 95 هزار تن عنوان کرد و افزود: محصول تولید شده در سال‌جاری به لحاظ کیفیت خوب آن، معمولاً در حد 40 - 30 تومان در هر کیلو بیشتر از سیب‌زمینی تولیدی سایر استان‌های کشور خرید و فروش شده است. 

محمدفام گفت: به منظور جلوگیری از افت قیمت این محصول از یک سو و نیز متعادل نگهداشتن قیمت در سال‌جاری، جلساتی با حضور مسئولان سازمان تعاون روستایی استان و معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تشکیل و با اتخاذ تدابیری قیمت این محصول در بیشترین زمان تولید متعادل نگهداشته شد.

وی ادامه داد: براساس تصمیمات متخذه علاوه بر تلاش برای صادرات این محصول به استان‌های دیگر، برای هر یک از شهرستان‌های استان که تولید سیب‌زمینی تابستانه نداشتند سهمیه‌ای مشخص شد و شهرستان‌ها برای جذب این سهمیه و عرضه آن در غرف عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و فروشگاه‌های شبکه تعاونی‌های روستایی ترغیب شدند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان با بیان اینکه کارشناسان بازرگانی اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان و شهرستان عجب‌شیر با خرید مستقیم این محصول از تولیدکنندگان و ارسال به دیگر شهرستان‌ها توانستند قیمت سیب‌زمینی را در حد 250-240 تومان متعادل نگهداشته و از نوسانات قیمت آن جلوگیری به عمل آورند، افزود: در حال حاضر قیمت سیب‌زمینی در مبادی تولید 2500 ریال، در میادین میوه و تره بار 3 هزار ریال و در خرده‌فروشی‌ها 6 هزار ریال است. 

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول