اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

72 هزار تن سیب‎زمینی در گلستان تولید شد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: تولید سیب‎زمینی در سال زراعی امسال 72 هزار تن بوده است.

72 هزار تن سیب‎زمینی در گلستان تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سیدنصیر سیدمحمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه مدیران ادارات جهاد کشاورزی استان در گفت‎وگو با خبرنگاران گلستان اظهار داشت: امسال بدترین شرایط را در تولید سیب‎زمینی داشتیم به طوری که 6 هزار هکتار سطح ابلاغی ما بود و 4500 هزار هکتار سیب‎زمینی استان مورد حمایت قرار گرفت و بیشتر از این میزان به هیچ وجه مورد حمایت واقع نشد.

وی بیان داشت: حدود 7 هزار و 500 تن سیب‎زمینی به صورت تضمینی و مابقی نیز به صورت توافقی خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قیمت سیب‎زمینی از 100 تا 300 تومان متغیر بوده است خاطر نشان کرد: تنها جایی که بیشترین مصوبه را داشتیم مربوط به محصول سیب‎زمینی بوده به طوریکه از 75 مصوبه در راستای چهار محصول در سند تنظیم بازار حدود 46 مصوبه در خصوص محصول سیب‎زمینی بوده است.

سیدمحمدی با بیان اینکه سطح زیر کشت کلزا در گلستان 24 هزار هکتار بوده است تصریح کرد: حدود 44 هزار تن کلزا خریداری شد که عمده آن از سوی کارخانجات انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید توافقی کلزا بیشتر از خرید تضمینی بوده است ابراز داشت: قیمت خرید تضمینی 755 تومان و خرید توافقی 1800 تومان بوده که خوشبختانه در محصول کلزا هیچ خرید تضمینی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تاکید کرد: سازمان تعاون روستایی استان در خرید گندم، جو و کلزا نقش قابل توجهی داشت به طوری که بالای 15 هزار تن از 44 هزار تن را خریداری و در افزایش تولید و میزان فروش بسیار مؤثر وارد میدان شد.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول