اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی:

ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه از ضروریات جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گفت: صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران به ترویج فرهنگ اسلامی قرض‌الحسنه در جامعه به ویژه جامعه دانشگاهی کمک می‌کند.

ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه از ضروریات جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا زجاجی در مراسم افتتاح صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان ایران و نخستین جشنواره رزق حلال اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه دانشجویان ایران با الهام از تعالیم عالیه دین مبین اسلام به منظور انجام خدمات عام‌المنفعه و تقویت ارزش‌ها و ترویج فرهنگ اسلامی قرض‌الحسنه در جامعه به ویژه جامعه دانشگاه فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: این صندوق با پرداخت تسهیلات بدون بهره در کنار ترویج این سنت حسنه به حل بخشی از مشکلات مالی و معیشتی دانشجویان و دانشگاهیان و تامین نیازهای ضروری علمی و بهبود زندگی آنها می‌پردازد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی یادآور شد: منابع این صندوق از طریق سپرده‌های قرض‌الحسنه و کمک‌های بلاعوض خیرین، اعضای صندوق، نهادها، سازمان‌ها و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه در جامعه دانشگاهی از اهداف این صندوق است، افزود: کمک به تامین بخشی از نیازهای مالی و معیشتی و بهبود زندگی دانشجویان و دانشگاهیان از دیگر اهداف این صندوق محسوب می‌شود.

زجاجی جذب منابع و کمک‌های خیرین حقیقی و حقوقی برای گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان و دانشگاهیان را از دیگر اهداف این صندوق برشمرد و افزود: کمک به نشر آثار و حمایت مالی از پژوهشگران در انجام پژوهش‌های کاربردی مصوب از دیگر اهداف این صندوق است.

وی استفاده بهینه از کمک‌ها، هدایا، منابع مالی و اعتباری سازمان‌ها، نهادها و دانشگاه‌ها برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه را از اهداف راه‌اندازی این صندوق دانست و گفت: استفاده از کمک‌های دولتی برای اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه از دیگر اهداف محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی تولید محتوی و فرهنگ‌سازی در زمینه قرض‌الحسنه را از برنامه‌های آینده این صندوق عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی و نشر در حوزه قرض‌الحسنه و جذب اعتبارات از دیگر برنامه‌های این صندوق است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول