اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار اردبیل خبر داد

اعطای 30 میلیون ریال وام قر‌ض‌الحسنه برای مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت:‌ زنان سرپرست خانوار با هدف ایجاد مشاغل خانگی 30 میلیون ریال وام قرض‌الحسنه دریافت می‌کنند.

اعطای 30 میلیون ریال وام قر‌ض‌الحسنه برای مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دست‌باز ظهر امروز در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده که به ریاست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری تشکیل شد، مسائل اجتماعی را حوزه‌ای فرابخشی و چند وجهی عنوان کرد و اظهار داشت: سیاست‌گذاری‌های این کارگروه جهت دستیابی به نتایج مطلوب بایستی با توجه به وضعیت بومی، قومی و فرهنگی استان ارائه گردند.

وی تقویت کمیته‌های کارشناسی مربوط به امور بانوان و خانواده را خواستار شد و خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال خروج از مباحث نظری و ارائه راهکارهای عملی هدف اصلی کارگروه خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل درخصوص احداث پارک بانوان نیز یادآور شد: این پارک طی تفاهم‌نامه‌ای زیر نظر سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل قرار گرفته است تا نواقص موجود در آن جهت بهره‌برداری بهینه در آینده مرتفع شود.

دست‌باز محیط امن خانواده را بهترین محل رشد و تربیت کودک برشمرد و گفت: آنچه که کشورهای غربی تحت عنوان اختلالات فرهنگی و مشکلات عصبی و عاطفی گریبانگیرش هستند نبود ارزش‌های حقیقی و عدم انتقال آن به نسل‌های بعدی می‌باشد.

این مسئول بیان داشت: در فرهنگ اسلامی خانواده رکن اساسی جامعه بوده و مادران سهم مهمی در انتقال مواریث فرهنگی و سنت‌های حسنه برای آیندگان دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل از امتیاز تأسیس دانشگاه دخترانه در استان خبر داد و افزود: در راستای حمایت از مشاغل خانگی به ویژه حمایت از زنان سرپرست خانواده و بد سرپرست با صندوق مهر امام رضا (ع) تفاهم‌نامه‌ای در قالب صندوق‌های اعتبار خرد محلی به اعتبار 113 میلیون تومان منعقد شده است تا هم‌افزایی و تجهیز توانایی‌های خرد بانوان برای تأمین معیشت ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دست‌باز هدف از تخصیص وام‌های قرض‌الحسنه به مبلغ 50 میلیون تومان به بانوان سرپرست خانوار که در قالب پشتیبان عمل می‌کنند را تقویت همکاری‌های درون گروهی و تعاونی‌ها بیان کرد و اظهار داشت: افزایش جمعیت ، ازدواج‌های آسان و پایدار، بررسی مسئله طلاق و کاهش تجملات در زندگی اهداف اصلی کارگروه در شش ماهه دوم سال خواهد بود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول