اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

املاک واقع در مسیر دلجویی زنجان تفکیک شوند

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان بر لزوم تفکیک و صدور پروانه ساخت و ساز برای املاک واقع در مسیر دلجویی زنجان تاکید کرد.

املاک واقع در مسیر دلجویی زنجان تفکیک شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی در کمیته بافت فرسوده استان زنجان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به جلسات متعدد برگزاری برای بافت فرسوده شهرهای استان زنجان اظهار داشت: دولت در صدد ساماندهی بافت فرسوده شهرهای استان زنجان است.

وی از وجود 511 مصوبه برای عمران و نوسازی بافت‌های فرسوده شهرهای استان زنجان خبر داد و افزود: شهرهای زنجان، قیدار، ابهر، خرم دره و هیدج بافت‌های فرسوده‌ای در هسته مرکزی خود دارند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان از برگزاری جلسات متعدد برای تعیین تکلیف املاک واقع در بافت فرسوده خبر داد و تصریح کرد: هیئت‌های کارشناسی در این مورد تشکیل شده و املاک و اراضی واقع در این بافت‌ها کارشناسی شده است.

وی بر لزوم جداسازی املاک موجود در مسیر دلجویی زنجان تاکید کرد و گفت: برای همه املاک این مسیر باید به صورت جداگانه پروانه صادر شود.

کریمی به تفاهمنامه‌های موجود بین استانداری، شهرداری و مسکن و شهرسازی برای عملیاتی کردن پروژه‌های موجود در بافت فرسوده شهر اشاره کرد و گفت: مسکن و شهرسازی تاکنون به تعهدات خود در این باره عمل نکرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از انتخاب مشاور برای تعیین تکلیف سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهر زنجان خبر داد و اضافه کرد: پروژه‌های خاصی برای ساماندهی این سکونت‌گاه‌ها تعریف و عملیاتی شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به تفاهمنامه موجود بین استانداری، شهرداری و شرکت عمرانی و بهسازی شهری ایران برای تامین 6 میلیارد تومان در ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی گفت: این اعتبار اختصاص نیافته است.

در ادامه این جلسه شهردار قیدار از وجود مشکلات در پرداخت تسهیلات خبر داد و گفت: ممنوع‌شدن خرید ملک توسط شهرداری از مشکلات پیش رو است.

همچنین شهردار ابهر در این جلسه به عملی‌نشدن تعهدات راه و شهرسازی در مورد تامین سهم خود برای انجام تملک‌ها اشاره کرد و گفت: استانداری و شهرداری به تعهدات خود بر طبق تفاهم‌نامه موجود عمل کرده‌اند.

شهردار خرم‌دره هم در این دیدار با اشاره به تعارض‌های موجود در قوانین تصریح کرد: بازگشایی خیابان امیرکبیر شمالی نیازمند تامین اعتبار ویژه است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول