اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان خبر داد

کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی داخل شهرهای زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی زنجان به کاهش تلفات رانندگی در داخل شهرهای این استان طی پنج ماه نخست سال اشاره کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال گذشته کاهش 15 درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی داخل شهرهای زنجان

مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به تعامل به وجود آمده بین شهرداری و پلیس بعد از روی کار آمدن یگانه به عنوان شهردار اشاره و اظهار داشت: شهرداری توجه خوبی به موارد اعلام شده از طرف پلیس در مورد ترافیک و معضلات موجود می‌کند.

وی با بیان اینکه در چند وقت اخیر طرح‌های خوبی در سطح شهر زنجان اجرا شده است، افزود: این اقدامات قابل مقایسه با قبل نیست.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به جوابیه صادر شده از طرف پلیس راهور تصریح کرد: پلیس پاسخ اظهارات یکی از مدیران شهرداری که شخصی هم بوده است را داده است.

وی اضافه کرد: شهرداری اقدام به انجام کارهای عمرانی در حوزه‌های مختلف آسفالت، خط‌کشی و نصب تابلو در سطح شهر می‌کند و نهایت همکاری را با پلیس دارد.

شمس آذر از وارد شدن شهرداری و پلیس در نصب چراغ‌های هوشمند در تقاطع‌ها خبر داد و گفت: اگر روند به همین منوال پیش رود مشکلات موجود در سطح شهر تا چند ماه یا نهایتا یک سال آینده حل می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس با اذعان به مشکلات ترافیکی شهر زنجان گفت: این مشکلات در ساعات اوج ترافیک خود را بیشتر نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان بافت قدیمی و فرسوده هسته مرکزی شهر و انجام نشدن برخی اقدامات لازم در امور عمرانی در گذشته را از دلایل مشکلات موجود در حوزه ترافیک شهر زنجان عنوان کرد.

وی به ارتقای فرهنگی ترافیکی مردم اشاره کرد و افزود: فرهنگ ترافیک مردم در چند وقت اخیر به ویژه بعد از اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی بهبود قابل توجهی یافته است.

شمس‌آذر با اشاره به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و تاثیرگذاری آن بر فرهنگ ترافیکی مردم شهر زنجان تصریح کرد: این مرکز از چند وقت اخیر به صورت آزمایشی فعال شده بود و راه‌اندازی مداوم آن به ارتقای فرهنگ کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد تاثیرات اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی گفت: اجرای این قوانین نتایج مثبتی در بر داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان کاهش 15 درصدی تلفات رانندگی را از جمله نتایج بارز اجرای این قانون اعلام کرد و افزود: آمار پنج ماهه نشان از کاهش تلفات پس از اجرای این قانون دارد.

وی آمار تلفات رانندگی پنج ماه نخست سال جاری را 23 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در سال گذشته 27 نفر بوده است.

شمس آذر تصریح کرد: آمار تلفات رانندگی 23 نفری اعلام شده مربوط به تلفات داخل شهرها بوده است.

وی با تاکید بر نقش مردم در کاهش آمار تلفات رانندگی و همچنین بهبود فرهنگ ترافیک ابراز امیدواری کرد این روند با همکاری و تعامل مردم با پلیس ادامه یابد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول