اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان:

3 درصد آزاد راه‌های کشور در استان زنجان قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: سه درصد آزاد راه‌های کشور در استان زنجان قرار گرفته است.

3 درصد آزاد راه‌های کشور در استان زنجان قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عبدالعلی رشتیانی ظهر امروز در همایش راهوران محله اظهار کرد: استان زنجان از استان‌های پیشرو در زمینه آموزش راهوران محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت ایمن‌سازی حاشیه‌های راه استان تاکید کرد و افزود:  باید برای مدارسی که در حاشیه راه قرار می‌گیرد،ایمن‌سازی لازم صورت گیرد.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی با عنوان سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ما تصریح کرد: باید برای جلوگیری از تصادفات و کاهش فوتی‌ها در جاده‌های استان اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال 84 بیش از 7 هزار و 600 خودرو و 4 هزار و 600 موتور سیکلت در کشور وجود داشت، افزود: 27 هزار و 700 نفر در این سال در جاده‌های کشور فوت کردند.

رشتیانی با بیان اینکه در حال حاضر 14 هزار و 400 دستگاه خودرو و 9 هزار و 900 دستگاه موتور سیکلت در کشور وجود دارد، افزود: آمار فوتی‌ها در جاده‌های کشور با وجود افزایش خودرو به نحو مطلوبی کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای یک میلیون و 900 هزار نفر گواهینامه رانندگی صادر شده است، افزود: یک میلیون و 600 دستگاه نیز در سال گذشته شماره‌گذاری شده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه در سال 84، به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه 22.6 نفر در راه‌های کشور فوت کردند، افزود: با فعالیت‌های انجام شده و فرهنگ‌سازی مناسب در این زمینه در سال گذشته به ازای هر 10 هزار نفر، 8.1 دهم نفر در راه‌های کشور کشته شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور به میانگین کشوری نزدیک می‌شود، افزود: باید با فرهنگ‌سازی مناسب اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

رشتیانی با اشاره به وجود 180 هزار کیلومتر راه در کشور خاطرنشان کرد: یک درصد آزاد راه‌ها در نقاط مختلف کشور و سه درصد در استان زنجان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 43 درصد تصادفات استان زنجان ناشی از واژگونی خودور است، افزود: واژگونی خودرو به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه در هر 20 کیلومتر یک پارکینگ در جاده‌های استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: استان زنجان در زمینه فرهنگ‌سازی ترافیکی پیشتاز است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول