اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

اعتراض عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها ‌

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اعتراض به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی کشور گفت: افزایش بی‏‌رویه و ممتد قیمت‏‌ها یک قبهی داشت که امروز شکسته شده است.

اعتراض عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به افزایش بی‌رویه قیمت‌ها ‌

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: حفظ ارزش پول کشور از وظایف ذاتی دولت است و این حق مردم است تا به عنوان ولی نعمتان انقلاب که کارگزارانشان شرایط مناسبی را برای امرار معاش و معیشت‏شان فراهم کنند.

وی با بیان اینکه شرایط امروز کشور، شرایط خاص و بی‏‌نظیری است که در همه عمر این انقلاب سابقه نداشته است، به تحریم‌‏ها و فشارهای بی‏حد و حصر دشمنان انقلاب اشاره کرد و افزود: با همه اینها، با تدبیر و مدیریت اصولی، شرایط اقتصادی کشور می‏‌تواند بسیار بهتر از چیزی که هست، باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان این‏که در حال حاضر همه ابزارهای لازم برای کنترل نرخ ارز در اختیار دولت قرار دارد، گفت: اتفاقات اقتصادی اخیر و افزایش قیمت دلار تا مرز 3000 تومان هیچ توجیه منطقی و اقتصادی ندارد و اگر این بحران مهار نشود، معلوم نیست که روند افزایش قیمت‌‏ها تا کجا ادامه خواهد داشت و این همه در حالی است که ظرف این چند روز تغییر محسوسی در شرایط داخلی و خارجی کشور ما رخ نداده است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به این‏که فشار روانی افزایش قیمت ارز روی قیمت دیگر کالاها تأثیر مستقیم گذاشته است، عنوان کرد: الان در شرایطی هستیم که در هر مواجهه با فروشنده کالا یا خدماتی باید خود را آماده شنیدن قیمت‏‌های بالاتری کنیم.

وی افزود: افزایش بی‏‌رویه و ممتد قیمت‏‌ها یک قبهی داشت که امروز شکسته شده است و امروز ارائه کننده کالا یا خدمات به راحتی هر قیمتی را اعلام می‏‌کند و کسی هم نیست که با او برخورد کند و تحمل این شرایط واقعاً برای مردم سخت و دشوار است.

حسینی با بیان اینکه مردم فشار دشمنان خارجی را در شرایط تحریم تحمل می‌‏کنند، اما تحمل شرایطی که در خوش‏بینانه‌‏ترین شکلش، نتیجه سوء تدبیر مسئولان اداره کشور است، طاقت فرساست گفت: مردم ما شایسته این همه کم محبتی و بی‏‌مهری نیستند، این آتش گرچه عالم‌گیر است و همه فعالان و دست‌‏اندرکاران اقتصادی کشور را درگیر می‏‌کند، اما دودش بیش از همه به چشم محرومان و مستضعفان جامعه می‏‌رود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه در سال «حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی» قرار داریم خاطر نشان کرد: یکی از جفاهایی که به شعارهای منتخب هر سال مقام معظم رهبری می‌‏شود این است که ما پلاکارد شعار حمایت از این شعائر را بلند کنیم، اما در عمل راهی متفاوت را در پیش گیریم که در تضاد با این شعارهاست.

حسینی در پایان با بیان اینکه مجلس حتماً بار دیگر در مسائل اقتصادی ورود خواهد کرد، تأکید کرد: امیدوارم این ‏بار نشست همکارانم با کارگزاران اقتصادی دولت نتیجه بهتری به بار بیاورد و ما این همه شرمنده این مردم محروم نباشیم.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول