اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده شاخص‌‌پژوه مشهد:

مدیریت بحران یکی از ارکان‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده شاخص‌پژوه مشهد گفت: زیر‌ساخت و مدیریت بحران یکی از ارکان‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

مدیریت بحران یکی از ارکان‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر محمود‌زاده ظهر امروز در نشستی خبری در سازمان نظام مهندسی ساختمان در مشهد‌ اظهار کرد: سومین همایش مدیریت بحران و شریانات حیاتی کشور 20 مهر ماه امسال در هتل پردیسان مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون حدود 400 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده ‌که 80 مقاله ‌برای چاپ در کتاب مقالات برتر انتخاب شده است.

محمودزاده ادامه داد: در روز برگزاری این همایش سخنرانی‌های کلیدی درباره مدیریت بحران کشور ارائه می‌شود، همچنین درباره مترو، صنعت، ساختمان و مدیریت بحران نیز مباحثی مطرح می‌شود.

رئیس پژوهشکده شاخص‌پژوه با اشاره به اینکه 80 درصد از توان علمی کشور در همایش مدیریت بحران شرکت دارد، گفت: 500 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که در چهار سالن به صورت همزمان مخاطبان برنامه‌های همایش خواهند بود.

وی تصریح کرد: درحال حاضر ایران یکی از شش کشور آسیب‌پذیر دنیا به شمار می‌رود‌، این درحالی است که 31 بلای طبیعی در کشور به وقوع پیوسته است بنابراین از اسفند ماه گذشته برنامه‌ریزی‌ها در این باره آغار شده است.

محمودزاده خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این همایش برداشتن گامی به سوی ایمنی و نجات انسان‌هاست‌، امروز دنیا به این نتیجه رسیده ‌که برای مدیریت بحران باید به سوی ‌پیشگیری گام بردارد همچنین برای سرمایه‌گذاری ملی به فرهنگ مدیریت بحران در ‌دروس دانشگاه‌ها نیاز مبرم است.

رئیس پژوهشکده شاخص‌پژوه مشهد یادآور کرد: زیر‌ساخت و مدیریت بحران یکی از ارکان‌های اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود‌، ایمنی نیز زیربنای توسعه کشور است در حالی که نظام مهندسی ساختمان بزرگترین مجموعه کشور است برای رسیدن به ایمنی باید فرهنگ مدیریت بحران را تولید کرد.

وی تشریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیار بالای خراسان‌رضوی این همایش در این استان به منظور مرکز مدیریت بحران شرق کشور ایجاد و باید استمرار داشته باشد.

محمودزاده اظهار کرد: پژوهشکده شاخص‌پژوه در کشور در حال برگزاری دوره‌های مدیریت بحران و تربیت مدیران نیز است البته با زیرساخت پژوهش در تولید علم نیز تلاش می‌کند.

رئیس پژوهشکده شاخص‌پژوه‌ با اشاره به اینکه مقاله‌های ارسالی از سراسر کشور در مدت هشت ماه در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد صورت گرفته است، افزود: پذیرش مقالات ارسالی تا آخر این هفته ادامه دارد.

محمودزاده گفت: با توجه به تجربه‌هایی که نظام مهندسی خراسا‌ن‌رضوی دارد تصمیم بر این شد که این همایش در خراسان‌رضوی برگزار شود.

وی تاکید کرد: همزمان بابرگزاری همایش مدیریت بحران برنامه‌های جانبی دیگری مانند نمایشگاه کاریکاتور زلزله و دیگر موضوعات علمی برگزار می‌شود.

رئیس پژوهشکده شاخص‌پژوه تصریح کرد: در این همایش از تجربه‌های مهندسان و دانشجویان برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه استفاده شده است که مشارکت حداکثری خراسان‌رضوی‌، شمالی و جنوبی موضوعات جدید را برای تغییر نگرش مدیران به همراه دارد.

محمود‌زاده خاطر نشان کرد: مدیریت بحران باید به سوی نخبه‌پروری و انتقال تجربه کشورهای ‌پیشرفته حرکت کند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول