اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

بدون توسعه و تجهیز بنادر اقتصاد کشور راه به جایی نخواهد برد

خبرگزاری فارس: استاندار هرمزگان گفت: بدون توسعه و تجهیز بنادر اقتصاد کشور راه به جایی نخواهد برد.

بدون توسعه و تجهیز بنادر اقتصاد کشور راه به جایی نخواهد برد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی ظهر امروز در جشن روز جهانی دریانوردی در مجتمع بندری شهید رجایی اظهار داشت: موقعیت استراتژیک و سوق‌الجیشی هرمزگان و نقش و جایگاه بنادر در رشد اقتصادی و امنیت ملی ضرورت توجه جدی به این بخش را دوچندان می‌کند.

وی افزود: به این منظور تقویت عملیات لجستیکی اداری آموزشی و نیروی انسانی مجموعه بنادر و دریانوردی باید نخستین سرفصل اقدامات باشد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تاکید کرد: بدون توسعه و تجهیز بنادر اقتصاد کشور راه به جایی نخواهد برد و برای تحقق این امر بهبود توان رقابتی در تجارت خارجی، درک نیازها و چالش‌ها و توسعه زیرساخت‌ها در کنار نظم‌بخشی به دریا از راه اجرای طرح‌های مختلف مانند طرح جامع ساماندهی ساحل ضروری است.

وی همچنین خواستار استفاده از فناوری و تکنولوژی و تقویت ایمنی در دریا و اصلاح قوانینی شد که در حال حاضر بسیاری از آنها موانع و مشکلات بسیاری را در حوزه فعالیت‌های دریایی ایجاد کرده است.

عزیزی همچنین احساس مسئولیت همگانی نسبت به مسائل دریایی را بهترین راه ایجاد تحول اساسی در فعالیت‌های دریایی اعلام کرد.

مدیر‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در مراسم یاد شده با ارائه آماری از وضعیت تبادلات دریایی و نقش و جایگاه آن در تجارت جهانی صنعت دریانوردی را از شاخص‌های مهم ارزیابی‌های اقتصادی معرفی کرد.

علی‌اکبر صفایی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 104 هزار فروند کشتی بالای 100 تن در آبراه‌های جهانی فعالیت می‌کنند و 5/1 میلیون نفر در سراسر جهان به حرفه دریانوردی مشغول هستند.

وی از هرمزگان به عنوان قطب فعالیت‌های دریایی کشور نام برد که سالانه 100 میلیون تن کالا در آن تخلیه و بارگیری می‌شود و تردد 110 هزار شناور (بدون احتساب ترددهای نظامی) در آن ثبت می‌شود.

این مسئول تعداد شناورهای ثبتی استان را هشت هزار و 800 فروند اعلام کرد و افزود: 60 درصد تجارت دریایی کشور در هرمزگان انجام می‌شود و سهم 90 درصدی از حمل و نقل کانتینری و 98 درصدی از مسافرت‌های دریایی را به خود اختصاص داده است و 55 هزار نفر نیز به طور مستقیم در این استان از حرفه دریانوردی ارتزاق می‌کنند.

در پایان این مراسم از فعالان صنایع دریایی، خانواده شهدا و ایثارگران و مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی حوزه دریایی تقدیر شد. 

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول