اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی:

اقتصاد مقاومتی نیازمند همگرایی بخش‌های خصوصی و دولتی است

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی گفت: همگرایی و انسجام در بخش‌های خصوصی و دولتی مهمترین اصل اقتصاد مقاومتی است.

اقتصاد مقاومتی نیازمند همگرایی بخش‌های خصوصی و دولتی است

حمید مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در مشهد اظهار داشت: در شرایط خاص فعلی بخش خصوصی صرفا عهده‌دار مسئولیت‌ها است و وعده‌های بخش دولتی اجرایی نمی‌شود.

دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی افزود: واگذاری مسئولیت‌ها به بخش‌های خصوصی بدون اعطای قدرت اجرایی سودی ندارد؛ معوقات در بخش تامین نقدینگی و بدهی‌های واحدها از مواردیست که دولت وعده خود را عملی نکرده است.

مرادی با اشاره به نیازمندی بخش صنعت به تسهیلات ویژه گفت: در بخش صنعت با وجودی که بانک موافقت خود را مبنی بر اختصاص‌دهی بخشی از تسهیلات عنوان کرده اما در مراحل اجرایی شاهد عدم مشارکت دولت هستیم.

وی در فضای تصمیم‌گیری بخش‌ها از خلا همگرایی یاد کرد و افزود: متاسفانه نقطه ضعف ما طراحی قوانین به شکل جزیره‌ای بوده و این انسجام همگرایی لازمه را برای دستیابی به تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی کمرنگ می کند.

دبیر انجمن مدیران صنایع استان تصریح کرد: طبق ماده 76 برنامه پنجم توسعه برای انسجام قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، بخش های ذیربط در شورای گفتگو جهت شناسایی و رفع قوانین مخل گرد‌هم جمع می‌شوند.

وی ادامه داد: انجمن مدیران صنایع با وجود اینکه پیشنهادات و تصمیمات خود را آماده کرده، شورای گفت وگو با لغو مداوم جلسه را موکول به تاریخ دیگر می‌کند.

مرادی از مشکلات بخش های صنعتی یاد کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت بی‌رویه مواد اولیه، نوسانات ارز و سودهای نامتعارف بانکی از موانعی است که بستر  تولید را با مشکل مواجهه ساخته است.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی بیانگر شرایط خاصی است و قوانین مدیریت این شرایط نیز باید متناسب با آن باشد؛ در اقتصاد مقاومتی برای افزایش تولید داخلی مدیریت بحران مهمترین مسئله بوده و این مدیریت به شکلی توانمند ظاهر شود تا اثرات بلند مدت و ثبات داشته باشد.

دبیر انجمن مدیران صنایع استان در ارتباط با نقش رسانه در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: درک و تفهیم شرایط ویژه اقتصاد مقاومتی و پرورش حس ملی‌گرایی با هدف افزایش تولید داخلی سهم رسانه در پیشروی این روند است.

مرادی از پیامدهای فروش نفت خام یاد کرد و گفت: فروش معادن و منابع اولیه ارزش افزوده ناچیزی دارد و زمانی که از کشور خارج شود تبدیل به فراورده‌های دیگری چون تولیدات پتروشیمی و... خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن شرایطی شکل می‌گیرد که همان مواد اولیه را با هزینه بیشتر وارد می کنیم و این اقتصاد کشور را نابسامان می‌کند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول