اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان:

جهاد اقتصادی سرلوحه اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی سپاه قدس گیلان گفت: جهاد اقتصادی باید سرلوحه تمام کارها و فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

جهاد اقتصادی سرلوحه اقتصاد مقاومتی است

عباس بایرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در شرایط کنونی جهاد اقتصادی باید سرلوحه کارهای ما باشد، اظهار کرد: دشمن مانند دوران دفاع مقدس به دنبال تحریم و فشار روی مردم ایران است و ما در مقابل باید به دنبال پیشرفت و استقلال در علوم مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید دانش‌بنیان باشد، بیان کرد: علم، آگاهی و دانش مبدأ اقتصاد مقاومتی است.

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان، تلاش برای دستیابی به علوم روز در فضای مقاومت را ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به خودکفایی باید با الگوگیری از روحیه رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیشتر تلاش کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ما در شرایط جنگ نابرابری قرار داریم، افزود: در شرایط موجود از تمام امکانات برای مقابله و مقاومت در برابر دشمن باید استفاده کرد.

وی در مقایسه دوران دفاع مقدس با شرایط کنونی کشور افزود: در دوران دفاع مقدس شرایط آشکار و درک موقعیت برای همه راحت‌تر بود.

بایرامی اضافه کرد: وقتی که دشمن به شهرهای ما حمله می‌کرد و ما شهید می‌دادیم در آن موقع وضعیت کشور برای بسیاری از افراد ملموس‌تر می‌شد.

وی با بیان اینکه در دوران اقتصاد مقاومتی کار سخت‌تر است، گفت: در زمان جنگ مردم قبول کردند که باید در حوزه‌های مختلف دقت بیشتری داشت و با محوریت دفاع، جنگ تحمیلی علیه کشور را به سرانجام رساند.

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با تصریح بر اینکه مردم در دوران دفاع مقدس از داشته‌های خود می‌دادند، خاطرنشان کرد: آنهایی نیز که می‌توانستند در برابر دشمن کاری کنند از ظرفیت خود استفاده می‌کردند و در دوران فعلی باید فضای آگاهی را در جامعه بالا برد تا مردم با مسئولان همسو شوند.

وی اقتصاد را محور تهاجم دشمن علیه جمهوری اسلامی دانست و متذکر شد: دشمن به دنبال این است که ما در برابر فشارهای آن‌ سر خم کنیم.

بایرامی با بیان اینکه در این دوران باید فضای آگاهی در جامعه افزایش یابد، اذعان کرد: اگر مردم اهداف را بدانند بیشتر آنها با نظام همراه می‌شوند.

وی سرلوحه حرکت در اقتصاد مقاومتی را جهاد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی باید مردم را از نظر فرهنگی به جایی برسانیم که بدانند استفاده نکردن از یک کالا به نفع جامعه است.

معاون اجرایی سپاه قدس گیلان با اشاره به دوران دفاع مقدس به نقش موثر برخی از خواص و چهره‌های نخبه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: برخی از این نخبگان در حوزه‌های علمی جهش‌هایی ایجاد کردند و این موضوع موجب شده تا ما به یک‌باره در حوزه دفاعی و جنگ‌افزارها اوج بگیریم و در مجموع تقریباً هر فردی که علمی داشت به خود قبولاند که باید کاری کرد تا در برابر واردات جنگ‌افزار وابسته به کشوری نباشیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول