اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به صورت همزمان

6 سامانه‌ فناوری اطلاعات سپاه قدس گیلان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: شش سامانه‌ فناوری اطلاعات سپاه قدس گیلان به صورت همزمان در استان افتتاح شد.

6 سامانه‌ فناوری اطلاعات سپاه قدس گیلان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرمانده سپاه قدس گیلان ظهر امروز در مراسم افتتاح همزمان شش شبکه سامانه فناوری و اطلاعات به صورت ویدئو کنفرانس در رشت، ماسال، آستارا، رودسر، صومعه‌سرا و رودبار اظهار کرد: اگر بخواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم که به کرسی بنشیند باید مبنای علمی داشته باشد.

هامون محمدی با بیان اینکه باید از نظر تولید علم و فناوری در سطح بالایی قرار بگیریم، افزود: اگر این امر را داشته باشیم از پیچ سختی که در پیش است عبور خواهیم کرد.

محمدی افزود: ما باید برای تقابل با دشمن به سلاح سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مسلح باشیم هر چند پیچیده باشد بنابراین باید دستیابی به سامانه‌ها مسلط بودن نیروهای ما به این سامانه‌ها مهم است.

وی با اشاره به اینکه ما در فضای مجازی عملکرد خوبی داریم، ابراز کرد: در هدایت جریان‌سازی‌ها موفق بودیم و در یک مبارزه تمام عیار، فضای مجازی با کمترین هزینه و تلفات به یاری ما خواهد آمد.

فرمانده سپاه قدس گیلان کار در فضای مجازی موجب کاهش بسیاری از خطرات و رفت و آمدها دانست و تصریح کرد: فضای مجازی برخلاف چاقوی دو لبه باید یک لبه داشته باشد و آن نیز علیه دشمن، اگر نتوانیم درست عمل بکنیم تبدیل به چاقوی دو لبه می‌شود.

مسئول سامانه اطلاعات سپاه نیز در این مراسم موج فناوری اطلاعات را به سرعت در حال گذر دانست و رسالت حوزه فناوری و اطلاعات نیروهای مسلح را، متحول کردن نگاه‌ها عنوان کرد.

محمد بشارتی درباره مزایای فناوری و اطلاعات را ثبت دانش سازمانی و تجارب کاری، نظام‌مندی و مدیریت‌پذیری کردن سازمان، فراهم کردن اشراف اطلاعاتی برشمرد و افزود: امنیت در فناوری اطلاعات دوسویه است یعنی دو هدف را دنبال می‌کند که شامل دستیابی به نرم‌افزار پایه و بعد دستیابی به سامانه‌های ماموریتی است.

وی اقدام‌های بنیادین فناوری اطلاعات را تدوین طرح توسعه فناوری اطلاعات سپاه، اصلاح ساختار و شرح وظایف فاوا مناسب با طرح توسعه فاوا، ایجاد و توسعه زیرساخت فناوری در اطلاعات کل کشور تاکید بر مطالعات، پژوهش و تحقیقات کاربردی، سنت‌شکنی در تولید و به‌کارگیری سامانه‌های اصلی سپاه عنوان کرد و آموزش نیروی انسانی، تلاش برای ارتقای فرهنگ بهره‌برداری و توجه به امنیت را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول