اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی خبر داد

استقرار سامانه مهندسی ارزش در شبکه پایاب سدهای آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از استقرار سامانه «مهندسی ارزش» در شبکه پایاب سدهای استان خبر داد.

استقرار سامانه مهندسی ارزش در شبکه پایاب سدهای آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، غلامحسین بابایی گفت: با توجه به برنامه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان مبنی بر لزوم انجام مهندسی ارزش در شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان در سال 90 نسبت به عقد قرارداد مطالعات مهندسی ارزش در شبکه آبیاری طرح سهند، شبکه آبیاری طرح قلعه‌چای، شبکه آبیاری طرح خداآفرین و شبکه طرح توسعه بهره‌برداری از ارس اقدام شده است.

وی افزود: مطالعات مهندسی ارزش طرح‌های سد «قیز قلعه‌سی»، سد «حاجیلرچای»، سد «لیلان‌چای»، سد «علی‌آباد» اهر، سد ورزقان میانه، شبکه «آیدوغموش» و شبکه «لیلان‌چای» نیز در سال‌جاری در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

بابایی با بیان مزیت‌های انجام مطالعات مهندسی ارزش اظهار کرد: مهندسی ارزش به عنوان شیوه‌ای کارآمد برای شناسایی و حذف هزینه‌های غیرضروری و کوتاه کردن زمان اجرا و بهینه‌سازی طرح‌ها به کار گرفته می‌شود و بررسی‌های آن علاوه بر مرحله طراحی و ساخت طرح‌ها، شامل مرحله بهره‌برداری و نگهداری نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه هر واحد هزینه برای مهندسی ارزش 15 تا 30 درصد صرفه‌جویی در پی دارد، تصریح کرد: بر همین اساس لزوم بکارگیری این روش در آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز احساس شد و طی سال‌های 88 تا 90 طرح‌های شبکه خداآفرین، سد شهریار، سد لیلان‌چای، تامین برق ایستگاه‌های پمپاژ شبکه‌های پایاب و تامین برق شبکه خداآفرین مورد مطالعه قرار گرفته‌اند که حدود 446 میلیارد ریال صرفه‌جویی از بابت این مطالعات حاصل شده است.

مدیر دفتر فنی شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: این مطالعات با هدف بررسی و تحلیل فعالیت‌های طرح‌های مذکور در مراحل طراحی و اجرا با استفاده از تجارب، ابتکارها و خلاقیت‌های متخصصان مطرح در سطح کشور و استان همچنین متخصصان شاغل در سطح شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌شود.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول