اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

سامانه الکترونیکی دفاع مقدس رونمایی شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با حضور معاون فرهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سامانه الکترونیکی دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج رونمایی شد.

سامانه الکترونیکی دفاع مقدس رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج ظهر امروز در مراسم رونمایی از این سامانه و همچنین ویژه برنامه دفاع مقدس اظهار کرد: این سامانه به همت معاونت و پژوهش این دانشگاه در دو زیر مجموعه شامل اسناد علمی، طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها و ارائه اطلاعات در مورد تاریخچه دفاع مقدس و عملیات‌های مختلف در آن طراحی شده است.

شاهین فکور خاطرنشان کرد: تاریخچه دفاع مقدس، جهان‌بینی دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی از جمله مواردی است که در طراحی این سایت مورد توجه قرار داد‌ه‌ایم.

وی ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن بیش از پیش جوانان با ایثار و از خودگذشتگی شهدا را از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این سامانه عنوان کرد و گفت: دانشجویان می‌توانند با ورود به این سامانه و کلیک روی گزینه‌های مختلف اطلاعات مورد نیازشان را در مورد جنگ هشت سال دفاع مقدس دریافت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج همچنین از افتتاح سالن اجتماعات دفاع مقدس این دانشگاه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های کمیته دانشگاهی دفاع مقدس نام برد و گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف پژوهش، علمی و آموزشی در سالنی که با نام دفاع مقدس مزین شده است، می‌تواند امنیت و آرامشی را که امروز در سایه ایثار و از خودگذشتگی شهدا در کشور و استان حاکم است برای ما تکرار کند.

به گفته فکور، دپارتمان دفاع مقدس نیز در کنار همین سالن راه‌اندازی می‌شود تا دانشجویان بتوانند در آن به فعالیت‌های آموزشی و پِژوهشی پیرامون جنگ تحمیلی بپردازند.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی و بهره‌گیری مطلوب از این دپارتمان نیز نیاز به حمایت بیش از پیش اداره‌کل حفظ آثار و بنیاد شهید به عنوان متولیان بحث دفاع مقدس و شهدا دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج اضافه کرد: حمایت از پژوهش‌ها، طرح‌های تحقیقاتی و پایان‌نامه‌های ارزشمند دانشجویان با موضوع دفاع مقدس از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این دپارتمان است.

فکور در ادامه از دفاع مقدس نیز به عنوان یک حماسه و رویداد ملی یاد کرد و گفت:‌ هشت سال جنگ تحمیلی برگ زرینی در تاریخ پر افتخار ملت ایران است.

وی با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی، ایثار و از خودگذشتگی، ایمان، نیت خالص و ولایت‌مداری ملت ایران مهم‌ترین رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود، بیان داشت: عجین شدن هشت سال جنگ تحمیلی با این پشتوانه‌ها موجب ماندگاری و الگو شدن این حماسه بی‌نظیر شده است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد سنندج خاطرنشان کرد:‌ اتحاد و همبستگی ملت، ولایت‌مداری، اولویت‌دادن منافع ملی بر منافع فردی، تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت و یک صدایی همه ملت ایران رمز استمرار و مانایی دفاع مقدس است.

به گفته وی، امروز نیز برای مقابله با هجمه‌های نرم و اقتصادی دشمنان نیازمند ترویج این چنین روحیه‌ای در بطن جامعه هستیم.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول