به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین اشرفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به راهاندازی مرکز پاسخگویی امدادی هلال احمر استان همدان اظهار داشت: شهروندان از این به بعد میتوانند با تلفن سه رقمی 147 حوادث و سوانح را به اطلاع نیروهای امدادی هلال احمر برسانند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر استان در حال حاضر در سطح استان همدان میتواند حوادث اعلامی از سوی مردم را دریافت کند و با اطلاع به نزدیکترین پایگاه امدادی خود، در اسرع وقت در محل حادثه حاضر شوند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان ضمن اشاره به کارایی سامانه ندای امداد تصریح کرد: این مرکز توانایی پاسخگویی خودکار به مخاطبان را نیز داشته به طوری که مطالب آموزشی همچون خودامدادی و کمکهای اولیه از قبیل خونریزی، شوک و آسیبهای استخوانی، گرمازدگی، سرمازدگی، آشنایی با سوانح و حوادث طبیعی و غیرطبیعی مثل سیل و زلزله، رعد و برق، آتشسوزی و اصول ایمنی، آشنایی با کیف امداد و نجات خانواده و در آخر ارسال نظرات و پیشنهادات در آن تعبیه شده است.
وی بیان داشت: هماکنون در تمامی شهرستانهای استان تلفن 147 آماده دریافت اخبار و اطلاعات حوادث بوده و نیروهای امدادی در اسرع وقت به محل اعزام خواهند شد.
اشرفی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: سامانه پاسخگویی خودکار اطلاعات امدادی در حال حاضر تنها در شهرستان همدان آماده جوابگویی است که با برطرف شدن مشکلات سامانه این امکان در دیگر شهرستانها نیز ایجاد میشود.
انتهای پیام/صا30/چ3000