اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس فناوری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی خبر داد

اتصال کتابخانه‌های خراسان‌شمالی به سامانه مدیریت کتابخانه‌های کشور

خبرگزاری فارس: کارشناس فناوری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی از اتصال 9 کتابخانه عمومی استان به سامانه یکپارچه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.

اتصال کتابخانه‌های خراسان‌شمالی به سامانه مدیریت کتابخانه‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، سجاد ایزدپناه اظهار کرد: با توجه به مشکلات نرم‌افزار قبلی و همچنین نیازهای جدیدی که در این حیطه احساس می‌شد، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اقدام به تعویض این نرم‌افزار با نرم‌افزار تحت وب جدید کرد.

وی افزود: نرم‌افزار جدید علاوه بر آنکه بسیاری از مشکلات نرم افزار نمایه را مرتفع کرده است امکانات بسیار دیگری را نیز برای کتابداران و هم برای اعضای کتابخانه‌های عمومی فراهم آورده است.

ایزدپناه به امکانات متعدد این سامانه اشاره کرد و گفت: رویت کتاب‌های در امانت، تمدید اینترنتی مدرک در امانت، جستجوی کتاب در تمام کتابخانه‌های کشور و در فازهای بعدی این نرم افزار نیز امکان امانت بین کتابخانه‌ای و کتابخانه دیجیتال راه‌اندازی می‌شود که تحولی اساسی در حوزه کتابخانه‌های عمومی محسوب می‌شود.

وی به پیگیری برای تجهیز و تدارک و فراهم آوردن زمینه اتصال کلیه کتابخانه‌های استان به این نرم افزار تحت وب اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین مشکل ما در اتصال کتابخانه‌های سطح استان، عدم امکان اتصال به اینترنت پرسرعت در بسیاری از نقاط شهری و روستایی است.

کارشناس فناوری اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی ابراز امیدواری کرد که مسئولان شرکت مخابرات با گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز، یاریگر ما در توسعه فناوری‌های به کارگرفته در امر کتاب و کتاب‌خوانی باشند.

انتهای پیام/ل30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول