اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس کمیسیون قاچاق کالا مبارزه با ارز آذربایجان‌غربی:

الکترونیکی‌کردن سامانه حمل و نقل در کاهش قاچاق موثر است

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌غربی گفت: الکترونیکی‌کردن سامانه حمل و نقل در کاهش قاچاق و تخلفات تأثیر زیادی دارد.

الکترونیکی‌کردن سامانه حمل و نقل در کاهش قاچاق موثر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه عیسی قنبری پیش از ظهر امروز در جلسه‌‌‌ای که با موضوع ایجاد رویه‌های قضایی هماهنگ در رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز برگزار شد، اظهار داشت: الکترونیکی‌کردن سامانه حمل و نقل یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شود که در کاهش قاچاق تأثیر دارد.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی 9 شهر مرزی دارد لذا برای اینکه در حراست از مرزها و مبارزه با قاچاق به طور گسترده همکاری کنند باید در راستای تامین امکانات معیشتی برای مرزنشینان اقدام شود.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌غربی به تصویب طرح معیشت مرزنشینان اشاره کرد و گفت: در این راستا اقدامات خوبی برای روستاهای مرزنشین انجام گرفته و بازارچه‌های مرزی تشکیل شده است ولی می‌طلبد برای حمایت از مرزنشینان بیشتر حمایت شود.

قنبری با بیان اینکه کمیسیون در این استان با تشکیل کمیته‌های سه‌گانه فعالیت خود را تداوم می‌بخشد، اضافه کرد: در زیرمجموعه کمیسیون فوق کمیته اطلاعات و عملیات به مدیریت فرماندهی انتظامی، کمیته پیشگیری به مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت و کمیته تبلیغی به مدیریت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی جلسات مختلف برگزار می‌شود.

وی به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان قاچاق را یک خطر برای کشور دانسته و مبارزه کارآمد را یکی از خدمات بزرگ می‌دانند و همچنین طبق بیانات رهبری، این مقوله در مسائل فرهنگی، اقتصادی و دینی تأثیر مخرب دارد، پس مبارزه با مسببان آن، دفاع مقدس قلمداد می‌شود.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان‌غربی همکاری بیش از پیش گمرک، سپاه، اداره اطلاعات، فرماندهی انتظامی و سایر دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد و اظهار داشت: باید هوشیار بود که بعضی کالاهای قاچاق مانند مشروبات الکلی و دخانیات به صورت هدفمند توسط صهیونیسم به کشورمان وارد می‌شود پس باید آگاهانه در حوزه مبارزه وارد عمل شد.

وی در نظرگرفتن مقتضیات و مصالح نظام در مبارزه جدی را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: باید قاطعانه در راستای ریشه‌کن کردن این معضل اهتمام شود و با صرف این ادعای متخلف مبنی بر اینکه برای بار نخست مرتکب جرم شده است و خانواده دارد نباید حس رأفت اسلامی منجر به چشم‌پوشی از این جرایم شود بلکه باید خطر بزرگ را جدی گرفت.

قنبری با اظهار به اینکه در این راستا اقدامات زیادی انجام گرفته است، اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا، تصویب سند راهبردی پنج ساله، اجرای طرح شبنم توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، الکترونیکی‌کردن سامانه حمل و نقل و کنترل ثبت و سفارش کالا را از جمله اقدامات صورت گرفته برشمرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول