به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمید رضوانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه امروز تمام شهروندان اصفهانی با ستاد فرماندهی این سازمان همراه هستند، اظهار کرد: در حال حاضر مردم اصفهان در زمان مواجهشدن با هر حادثهای با ستاد فرماندهی این سازمان ارتباط برقرار میکنند و حادثه مورد نظر را به این ستاد اطلاع میدهند.
وی با تاکید بر اینکه ارتباط، تعامل و همکاری شهروندان با ستاد فرماندهی سازمان آتشنشانی در کاهش اثرات ناشی از حوادث و حریق نقش موثری دارد، ادامه داد: همچنین سازمان آتشنشانی برای کاهش اثرات روحی و روانی حوادث و حریق بر روی افراد مشاورههایی را به این افراد ارائه میکند.
رئیس ستاد فرماندهی و خدمات ایمنی سازمان شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر مزاحمتهای تلفنی مردم به سامانه 125 به میزان بسیاری کاهش یافته و همچنین نوع مزاحمتهای تلفنی امروز نسبت به سالهای گذشته تغییر کرده است، تصریح کرد: در حال حاضر حدود 60 درصد تماسهای مردم اصفهان با سامانه 125 به عنوان مزاحمت تلفنی تلقی میشود.
وی با اشاره به اینکه البته بیشتر این تماسها نیز به دلیل بازیهای کودکان با تلفن رخ میدهد، اضافه کرد: کودکان در بسیار موارد به صورت ناخواسته با سامانه 125 تماس میگیرند که این 60 درصد مزاحمت تلفنی نیز به این موضوع اختصاص دارد.
رضوانی با اشاره به اینکه البته نیروهای آتشنشانی در زمان اطلاع از هر حادثهای به سرعت در مکان مورد نظر حاضر میشوند، تاکید کرد: در ستاد فرماندهی سازمان آتشنشانی اصفهان کارشناسان خبرهای وجود دارد که با استفاده از تجارب خود پس از هر تماس تلفنی نیروهای آتشنشان را به محل حادثه اعزام میکنند.
وی افزود: همچنین در حال حاضر سامانه 118 در این سازمان فعال است که با استفاده از این سامانه مکان دقیق حادثه مورد نظر در هر نقطه از شهر در این ستاد ثبت میشوند که این سامانه به کاهش زمان رسیدن نیروهای آتشنشانی به محل حادثه کمک کرده است.
انتهای پیام/ش20/ض1002