اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌برداری از 97 پروژه عمرانی، فرهنگی، ترافیکی در ری

رکورد سرانه‌های فرهنگی و خدماتی در قبله تهران شکسته شد

خبرگزاری فارس: 97 پروژه عمرانی، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی با حضور مدیران شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر در منطقه 20 رونمایی شد.

رکورد سرانه‌های فرهنگی و خدماتی در قبله تهران شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز 97 پروژه عمرانی، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی با حضور مدیران شهرداری تهران و اعضای شورای اسلامی شهر در منطقه 20 رونمایی شد.

شهردار منطقه 20 امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، افتتاح 97 پروژه شهری و تاثیرگذار را گامی دیگر در راستای تحقق شعارها و کاهش فاصله‌های شمال و جنوب شهر برشمرد.

عظیم بابایی یکی از رموز موفقیت مدیریت شهری را کارآمدی دین در اداره جامعه عنوان کرد و افزود: ری به دلیل همجواری با آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) یکی از مهمترین قطب‌های مذهبی کشور به‌شمار می‌رود و این موضوع مدیران شهری را بر آن داشته تا بخش قابل توجهی از پروژه‌ها را با رویکرد اشاعه فرهنگ اسلامی و هویت‌بخشی به ری به اجرا دربیاورند.

وی ادامه داد: تا چند سال اخیر منطقه 20 و سایر مناطق جنوبی شهر از کمترین امکانات شهری برخوردار بودند اما در راستای سیاست مدیران شهر برای کاهش فاصله شمال و جنوب پایتخت، پروژه‌های متعددی در این مناطق تعریف و اجرا شده است که علاوه بر کاهش فاصله‌ها، سیمای شهر را نیز متحول کرده است.

شهردار منطقه اظهار داشت: آمار اجرای پروژه‌های عمرانی و اجتماعی منطقه 20 در سه سال اخیر از سایر مناطق شهر تهران پیشی گرفته است و اکنون نیز 97 پروژه در حوزه عمران، ترافیک، امور شهری و اجتماعی آماده افتتاح است که نه تنها به کمبود سرانه‌های منطقه پایان می‌دهد بلکه اجرای بسیاری از این پروژه‌ها، رکورد نخستین‌ها را در میان مناطق دیگر شکسته است.

وی در ادامه با اشاره به اعتبارات منطقه خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی اداره درآمد شهرداری، درآمد تقریبی منطقه در سال 91 حدود 35 میلیارد تومان برآورد شده است که با توجه به تجربیات سال‌های گذشته درصدی از این درآمد پیش‌بینی شده قابل جذب نیست و این در حالی است که اعتبارات 350 میلیارد تومانی تخصیص یافته برای منطقه 20 بیش از 10 برابر درآمد منطقه است که در کاهش فاصله‌های جنوب و شمال شهر و تامین سرانه‌های منطقه تاثیر بسزایی داشته است.

گفتنی است، تخصیص چنین اعتباری حتی در مناطق شمالی و پردرآمد شهر تهران هم نادر است و منطقه 20 در چند سال متوالی از نظر اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی رکورددار مناطق 22گانه بوده است.

سراهای محله ولی‌آباد، استخر و فیروزآبادی، اجرای طرح توسعه و مسقف کردن صحن مصلای حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، سه مجموعه ورزشی روستایی، کانال‌های ساماندهی آب‌های سطحی، راه‌اندازی خانه‌های دوچرخه، ساخت پایانه‌های تاکسی و اتوبوس و افزایش خطوط حمل و نقل عمومی و ساخت و تجهیز پنج بوستان بزرگ محلی مهمترین پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسید.

تکمیل شبکه بزرگراهی امام علی (ع) در ری

شهردار منطقه 20 احداث پروژه امتداد بزرگراه امام علی(ع) در ری را یکی از مهمترین طرح‌های عمرانی ترافیکی منطقه معرفی کرد و گفت: بزرگراه امام علی (ع)، بزرگترین بزرگراه کشور محسوب می‌شود که بخش‌های مختلف بزرگراه امام علی (ع) در مناطق مختلف وجود دارد و هر منطقه با تکمیل بخشی از پروژه، بزرگترین شبکه بزرگراهی کشور را تشکیل می‌دهند.

وی در ادامه افزود: اکنون 6.2 کیلومتر از این بزرگراه در محدوده منطقه 20 قرار دارد که شامل دو بخش است.

بابایی تاکید کرد: بخش نخست پروژه از بزرگراه آزادگان آغاز شده و به‌ طول سه کیلومتر تا بزرگراه شهید آوینی امتداد می‌یابد که اجرای آن بر عهده سازمان فنی عمران شهرداری تهران قرار دارد و بخش غربی آن به اتمام رسیده و آماده آسفالت است.

وی ادامه داد: اما بخش دوم پروژه از بزرگراه شهید آوینی (تقاطع شهید رجایی) تا بزرگراه شهید تندگویان (اتوبان بهشت زهرا سلام‌الله) را شامل می‌شود که از سوی معاونت فنی عمران شهرداری منطقه 20 به اجرا درمی‌آید.

شهردار منطقه 20 با معرفی جزییات این بخش از پروژه افزود: فعالیت عمرانی این محدوده شامل سه بخش عمده می‌شود که ساخت پل روگذر مترو، ایجاد معبر سه کیلومتری بزرگراه و رمپ و لوپ‌های صالح‌آباد را در برمی‌گیرد.

وی از پیشرفت فیزیکی 65 درصدی ساخت معبر خبر داد و گفت: اکنون پایه‌های پل روگذر مترو تعبیه شده است و مسیر سه کیلومتری معبر نیز آسفالت شده است که در مراسم افتتاحیه پروژه‌های منطقه به بهره‌برداری رسید و رمپ و لوپ‌های صالح‌آباد نیز تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و با این اوصاف شبکه بزرگراهی جنوب تهران تکمیل می‌شود.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اهمیت موقعیت مذهبی، اجتماعی و اقتصادی منطقه اظهار داشت: درصد قابل توجهی از طرح‌های عمرانی و خدماتی منطقه کارکردی فرامنطقه‌ای و حتی ملی داشته‌اند که باعث شده تا نگاه همه مردم پایتخت و حتی کشور به ری معطوف شود.

وی ادامه داد: ورزشگاه قمر بنی هاشم (ع) به عنوان نخستین و بزرگترین ورزشگاه اختصاصی جانبازان و معلولان در کشور و حتی خاورمیانه بی‌نظیر است که آوازه امکانات و تسهیلات این مجموعه ورزشی حتی از مرزهای کشور هم بیرون رفته است و پای بسیاری از کارشناسان ورزشی و مسئولان کشورهای دیگر مانند عراق و ترکیه را برای الگوبرداری از این طرح به منطقه باز کرده است.

بابایی مجتمع تجاری «هایپرسان» که به عنوان بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کشور و با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و همکاری شهرداری منطقه به اجرا درآمده است را عامل موثری در تحول رویکرد اقتصادی و اجتماعی جنوبی‌ترین نقطه شهر برشمرد و گفت: جلب مشارکت سرمایه‌گذاران جهت اجرای پروژه‌های بزرگ و فرامنطقه‌ای در توسعه، آبادانی و معرفی منطقه به عنوان قطب مهم اقتصادی، گردشگری و ... از اهمیت بسزایی برخوردار است و این موضوع در اولویت برنامه‌های شهرداری قرار گرفته است.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول