اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان گنبدکاووس:

ثبت به موقع وقایع حیاتی موجب دقت در تخصیص سرانه‎ها می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: ثبت به موقع وقایع حیاتی موجب دقت در تخصیص سرانه‎ها و ارتقای کشور در جهان می‌شود.

ثبت به موقع وقایع حیاتی موجب دقت در تخصیص سرانه‎ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حیدرعلی احمدی عصر امروز در جلسه ثبت وقایع حیاتی شهرستان گنبدکاووس که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بِرَند یک کشور حاصل تخصیص دقیق سرانه‌ها بر اساس ثبت به موقع وقایع حیاتی است.

وی تصریح کرد: رکورد ثبت به موقع وقایع حیاتی باید مطابق با استانداردها باشد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس ارتقای ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی را نشان‌دهنده توانمندی کشور در تخصیص دقیق‌تر سرانه‌ها دانست و افزود: این امر نشان احاطه دولت در امر ثبت وقایع حیاتی است.

احمدی بر ساماندهی آرامستان‎های شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد و گفت: نظارت دهیاران باید بر گورستان‎ها بیشتر شود زیرا ساماندهی و محصور کردن آرامستان‎ها یک مسئله حاکمیتی است که باید به دقت نظارت شود.

وی با اشاره به شرایط خاص فرهنگی در شهرستان گنبدکاووس مبنی بر عدم ثبت ازدواج‎های سنتی در میان اقوام افزود: دستور کار جلسه بعدی بررسی ثبت ازدواج‎های سنتی در شهرستان است باید همه اعضای شورای ثبت وقایع حیاتی تلاش کنند تا ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات و ازدواج و طلاق در مهلت قانونی تعیین شده انجام بگیرد.

رئیس ثبت احوال شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه نام‎های امیرعلی و محمد طاها بیشترین فراوانی را در بین نوزادان پسر گنبدی دارد گفت: بیشترین فراوانی نام دختران تازه متولد شده هم فاطمه، زهرا، اسما و حسنی است که فراوانی نام‎ها شباهت به فراوانی نام‎ها در کل کشور دارد.

علی عادلی با اشاره به اینکه استاندارد ثبت ولادت‎ها در کشور 98 و ثبت وفات 95 درصد است از ثبت 1/99 درصدی ولادت‎ها در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و اظهار داشت: آمار ثبت ولادت‎ها در شهرستان گنبدکاووس از میانگین کشوری بالاتر است.

وی از کاهش آمار طلاق در شهرستان گنبدکاووس خبر داد افزود: تعین تکلیف اسناد راکد کارهای مهم انجام شده در ثبت احوال گنبدکاووس است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول