اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ساخت کتابخانه مرکزی تاکستان محقق می‌شود

افزایش سرانه زیربنای کتابخانه در تاکستان

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با ساخت کتابخانه مرکزی تاکستان سرانه زیربنای کتابخانه در تاکستان از 1.5 متر مربع به 4.5 متر مربع افزایش می‌یابد.

افزایش سرانه زیربنای کتابخانه در تاکستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین، احمد دولتی اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق استانداردها هر شهرستان باید دارای یک کتابخانه مرکزی با تمام امکانات و ویژگی‌های یک کتابخانه استاندارد باشد، ساخت کتابخانه مرکزی تاکستان آغاز شده است.

وی افزود: زمین کتابخانه مرکزی تاکستان دارای 2 هزار و 200 متر مربع مساحت است که در محل بوستان لاله تاکستان واقع شده و دارای سه طبقه و مجهز به سالن مطالعه، بخش ویژه محققان، بخش کودک، بخش مرجع، سالن اجتماعات، نمایشگاه ویژه محصولات فرهنگی و بخش ارائه خدمات اینترنتی خواهد بود.

وی یادآور شد: با ساخت این کتابخانه سرانه زیربنای کتابخانه در شهرستان تاکستان که در حال حاضر 1.5 متر مربع به 4.5 متر مربع می‌رسد و به حد مطلوب و استاندارد نزدیک می‌شود.

دولتی ادامه داد: زمین کتابخانه مرکز شهرستان تاکستان سال 90 از طریق شهرداری و شورای شهر شهرستان تاکستان به این اداره‌ کل واگذار شد که با پیگیری‌های به عمل آمده و حمایت خوب فرماندار از امروز ساخت این کتابخانه آغاز می‌شود.

وی در پایان گفت: ساخت این کتابخانه به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حال حاضر 700 میلیون ریال آن فراهم شده و امیدواریم به زودی از محل اعتبارات استانی این اعتبار تأمین شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد بهره‌برداری مردم از این مجموعه مجهز فرهنگی باشیم.

شهرستان تاکستان در حال حاضر دارای هفت کتابخانه عمومی نهادی است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول