اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان‌ مطرح کرد

اصفهان رتبه نخست سرانه فضای سبز کشور را دارد/ هر نفر 26 مترمربع‌

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان گفت: استان اصفهان پس از زاهدان و یزد سومین مرکز خشک کشور محسوب می‌شود اما هم‌اکنون اصفهان رتبه نخست سرانه فضای سبز کشور را در اختیار دارد.

اصفهان رتبه نخست سرانه فضای سبز کشور را دارد/ هر نفر 26 مترمربع‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، داریوش فتحی ظهر امروز در آیین اختتامیه عکاسی غیر حرفه‌ای اصفهان سبز اظهار کرد: هم‌اکنون به ازای  هر شهروند اصفهانی 26 متر‌مربع فضای سبز وجود دارد که امیدواریم تا سال 95 بتوانیم این سرانه را به

30 متر‌مربع برسانیم.

وی افزود: نگهداری و توسعه این فضای سبز در سال جاری  45 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است که بخش زیادی از بودجه شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان با بیان اینکه سبک باغ‌سازی در ایران یکی پنج سبک اصلی باغ‌سازی در  جهان است، تصریح کرد: تبلور این باغ‌سازی را که قدمتی 3 هزار ساله دارد در استان اصفهان شاهد هستیم که از 400 سال پیش به زیباترین نحو اجرایی شده است. 

وی با بیان اینکه اصفهان تنها شهر در دنیا است که دارای فضای سبز خطی است، تصریح کرد: هر کس که وارد اصفهان می‌شود نخستین چیزی که مشاهده می‌کند مسیرهای سبز معابر و حاشیه خیابان‌هاست که این سمت فضای سبز خطی در دنیا بی‌نظیر است.

فتحی تاکید کرد: اکنون متخصصان برنامه‌ریزی و طراحی شهری در تمام جهان به دنبال این هستند که در حاشیه شهرها فضای سبز ایجاد کنند چرا که این نوع فضای سبز جبهه اول مبارزه با آلودگی هواست درختان با جذب و تقلیل آلاینده‌ها، تولید اکسیژن و افزایش رطوبت محیط موجب تلطیف هوا می‌شوند.

وی اضافه کرد: انسان‌ها به طور معمول ابتدا آلودگی‌ها را وارد فضای خانه و زندگی خود می‌کنند و سپس به فکر احداث فضای سبز می‌افتند اما استان اصفهان در زمینه ایجاد فضای سبز برای کاهش آلودگی‌ها در جهان پیشتاز است به‌گونه‌ای که متخصصان جهان در امر برنامه‌ریزی و طراحی شهری آن را الگوی خود قرار داده‌اند. 

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز اصفهان در ادامه با بیان اینکه در دنیای کنونی تصویر می‌تواند کار هزاران جمله را انجام دهد، تصریح کرد: ثبت زیبایی‌های طبیعت برای ما بسیار مهم است چرا که این اقدام سبب می‌شود فردی که تصاویر را ثبت کرده و یا به تماشای نمایشگاه عکس فضای سبز آمده است از این پس از دریچه‌ دیگری به دنیای بیرون بنگرد و نگاه وی به زیبایی‌های شهر تغییر کند.

وی اضافه کرد: از سویی عکاسی غیرحرفه‌ای زمینه‌ساز فرصتی است که تمام افراد می‌توانند به صورت یکسان از آن استفاده کنند و بدون استفاده از وسایل گران‌قیمت و جلوه‌های بخشی به اثر، خود هنر خود را به صورت طبیعی نمایش بگذارند.

فتحی تاکید کرد: زمانی که یک عکاس حرفه‌ای برای گرفتن عکسی از منزل خارج می‌شود تمام شرایط را که از پیش تعیین شده است، در نظر می‌گیرد اما همیشه این شهروندان عادی بوده‌اند که از لحظات تکرارنشدنی به کمک وسایل ساده عکس گرفته‌اند.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول