اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی:

ایران از لحاظ سرانه مطالعه و فضای کتابخانه‌ای در منطقه اول است

خبرگزاری فارس: دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: از لحاظ سرانه مطالعه و فضای کتابخانه‌های عمومی در منطقه رتبه اول را داریم.

ایران از لحاظ سرانه مطالعه و فضای کتابخانه‌ای در منطقه اول است

منصور واعظی در حاشیه گردهمایی مدیران کل کتابخانه‌های عمومی کشور در سرعین، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما پیشروتر از سند چشم‌انداز 1404 در منطقه در حوزه کتاب و کتابخوانی پیشتاز هستیم به طوری که هدف‌گذاری ما رسیدن به سرانه مطالعه استاندارد جهانی که در کشور اسکاندیناوی و روسیه بالاست.

وی در ادامه با بیان اینکه در استان اردبیل فعالیت‌های خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی انجام شده، افزود: در ابتدای دولت نهم 14 هزار و 900 متر مربع فضای کتابخانه‌های استان بود که این رقم در حال حاضر به 28 هزار و 700 متر مربع رسیده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: به ازای هر 100 نفر اردبیلی نیز بیش از 1.2 متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود داشت که در حال حاضر به 2.3 متر مربع رسیده است که این استان از لحاظ سرانه کتابخانه‌ای بالاتر از میانگین کشوری است.

واعظی بیان داشت: این رقم در برخی استان‌ها به 6.5 متر مربع رسیده است که با توجه به سابقه فرهنگی اردبیل و در حال احداث بودن 11 کتابخانه انتظار داریم سرانه فضای کتابخانه‌ای استان اردبیل به سه متر مربع برسد.

وی در ادامه ابراز داشت: در سال 1404 هدفگذاری ما رسیدن فضای کتابخانه به ازای هر 100 نفر هشت متر مربع است و ما در این سند جزو 15 کشور برتر دنیا در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در این استان به 67 هزار عضو با افزایش 3 برابری رسیده است که ما باید برای مشتاقان کتاب و متقاضیان فضایی را فراهم کنیم تا بتوانند از این بستر استفاده کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول