اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان:

وضعیت سرانه ورزشی اصفهانی‌ها مطلوب نیست

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: اصفهان از نظر دارابودن سرانه ورزشی برای هر شخص در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

وضعیت سرانه ورزشی اصفهانی‌ها مطلوب نیست

حبیب‌الله تحویل‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر 50 درصد از ظرفیت ورزشگاه‌های اصفهان به اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه اختصاص داده شده است، اظهار کرد: در حال حاضر سه حوزه اداره کل تربیت بدنی، سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری و بخش خصوصی در بخش تعرفه امکانات ورزشی هر کدام تعرفه جدا‌گانه‌ای دارند.

وی در پاسخ به این سئوال که همواره به گرایش جوانان به سوی ورزش‌های سالم تأکید می‌شود اما امکانات ورزشی یا محدود بوده و یا به اقشار مفرح جامعه اختصاص دارد، چه برنامه‌ای در این زمینه در دستور کار خود دارید، اضافه کرد: با این موضوع که امکانات ورزشی موجود در سطح شهر به قشر مفرح جامعه اختصاص دارد، مخالف هستم و در حال حاضر تعرفه سازمان فرهنگی، تفریحی شهرداری اصفهان برای امکانات ورزشی استاندار است.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان تصریح کرد: به محدود بودن امکانات ورزشی در سطح جامعه اعتقاد دارم و اصفهان از نظر دارا بودن سرانه ورزشی جزو استان‌های بیست و پنجم در سطح کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان از نظر دارا بودن سرانه ورزشی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، ادامه داد: در حال حاضر سرانه ورزشی برای هر اصفهانی حدود 28 یا 29 سانتی‌متر بوده که این موضوع حاکی از وضعیت نامناسب اصفهان از نظر میزان سرانه ورزشی برای هر شهروند است.

تحویل‌پور با بیان اینکه سرانه ورزشی برای هر فرد در سطح کشور باید تا پایان برنامه پنجم توسعه به یک متر مربع افزایش می‌یافته است، تاکید کرد: اما کشور برای رشد ورزش در میان جوانان و مردم به این شاخص دست نیافت و اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی حوزه تربیت بدنی و ورزش است.

وی افزود: شهرداری اصفهان تنها به عنوان یک حامی و پشتیبان اقداماتی را در راستای توسعه ورزش در میان جوانان در سطح شهر انجام می‌دهد و شهرداری اصفهان تلاش کرده است که تنها به عنوان یک واجب کفایی در راستای برطرف شدن خلأ‌های موجود در زمینه امور مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی قدم بردارد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول