اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شیراز در مجلس:

برای افزایش سرانه صنعتی فارس برنامه‌ریزی شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: سرانه و شاخص‌های صنعتی در فارس نسبت به سایر استان‌ها کمتر است و این موضوع با برنامه‌ریزی‌های لازم باید جبران شود.

برای افزایش سرانه صنعتی فارس برنامه‌ریزی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، جعفر قادری در جلسه بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی این شهرستان با بیان اینکه باید مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی از طریق بانک‌ها و صندوق توسعه ملی با جدیت بیشتری دنبال شود، اظهار داشت: انتظار داریم با توجه به تعاملات موجود بین دستگاه‌ها هرچه زودتر زمینه‌های خروج سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در شهرستان شیراز به دلیل وجود برخی موانع برای همیشه بسته شود چراکه در فضای کنونی شرایط مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم شده است اما هنوز تا رسیدن به سقف ایده‌آل‌ها فاصله‌هایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان از ظرفیت‌های نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار و مستندات موجود، سرانه و شاخص‌های صنعتی در فارس نسبت به سایر استان‌ها کمتر است و این موضوع با برنامه‌ریزی‌های لازم باید جبران شود در صورتی که این ظرفیت در شیراز وجود دارد و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات واحدهای صنعتی استفاده کرد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت افزود: باید پیگیری کرد تا هرچه سریع‌تر شهرک‌های صنعتی سروستان، برمشور، لپویی، زرقان و ارژن فعال و همزمان مشکلات موجود بین شهرک‌های صنعتی و محیط زیست نیز برطرف شود.

قادری با بیان اینکه با ارائه راهکارهای مناسب می‌توان برخی مشکلات را در برنامه‌های کوتاه مدت برطرف کرد، بیان داشت: آبفا در مورد مشکلات آب شهرک‌های صنعتی با حفر چاه در کوتاه‌مدت اقدامات لازم را انجام دهد تا از طریق وزارت نیرو برای حل دائمی مشکل تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در جلسه نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رئیس جمهور تصمیمات مهمی در مورد انتقال آب دریا به همراه تخصیص آب از سدهای استان‌های مجاور به این استان اتخاذ شده است، در زمینه ممنوعیت فعالیت برخی واحدهای صنعتی تا شعاع 30 کیلومتری شیراز بیان کرد: بخشنامه محیط زیست در مورد ممنوعیت فعالیت واحدهای صنعتی، تولیدی در شعاع 30 کیلومتری شیراز در شرایط کنونی منطقی نیست و اگر لازم باشد این امر به رسانه‌‌ها اعلام تا نسبت به اصلاحات لازم اقدام شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه قانون ماده 38 و 39 در مجلس شورای اسلامی اصلاح شده است و ارزش افزوده واحدهای صنعتی و تولیدی به محل فعالیت شهرستان مربوطه تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: با تعامل بین سرمایه‌گذاران، بخشداری‌ها و مردم نسبت به ارائه خدمات توسط پیمانکاران معادن به مناطق روستایی و مردم محله اقدام شود.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول