اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد گناباد:

دانشگاه آزاد گناباد در حوزه فرهنگی بیش از سرانه هزینه کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در حوزه فرهنگی بیشتر از سرانه فرهنگی هزینه کرده است.

دانشگاه آزاد گناباد در حوزه فرهنگی بیش از سرانه هزینه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، آصف زارع ظهر امروز در بیست و چهارمین نشست کمیته معاونان اداری و مالی منطقه 9 که در دانشگاه آزاد اسلامی گناباد برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در سال 64 با 3 رشته تحصیلی در مقطع کاردانی آغاز به‌ کار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد افزود: در حال حاضر رشته‌های تحصیلی این واحد به 60 رشته رسیده است که 8 رشته در مقطع کارشناسی ارشد است.

زارع ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد در حوزه پژوهشی از معدود واحدهایی است که در 5 سال گذشته بودجه پژوهشی را به طور کامل جذب کرده است.

وی تصریح کرد: کنفرانس‌ها و همایش‌های متعددی توسط این دانشگاه برگزار شده که آخرین آنها چهارمین کنفرانس مهندسی برق و الکترونیک ایران است که طی روزهای 7، 8 و 9 شهریورماه برگزار شد.

زارع با اشاره به حوزه دانشجویی نیز گفت: ظرفیت خوابگاه‌های واحد 800 نفر است و دانشجویان غیر بومی می‌توانند در خوابگاه که امکانات مناسبی دارد، اسکان یابند.

وی هم‌چنین به کسب مقام سومی این حوزه در بین واحدهای منطقه 9 در سال 90 اشاره کرد.

رئیس واحد گناباد در عملکرد حوزه آموزشی به رویکرد و توجه واحد به رشته‌های فنی و مهندسی به ویژه برق اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد از معدود واحدهایی است که دانشکده مهندسی برق در آن به تصویب رسیده است و از مهرماه آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: با گسترش به سمت تحصیلات تکمیلی به ‌ویژه در رشته‌های فنی و مهندسی، دکتری مهندسی برق در گرایش کنترل و قدرت را ایجاد خواهیم کرد.

زارع بیان داشت: در حوزه فرهنگی سعی شده است حتی بیشتر از سرانه فرهنگی هزینه شود به طوری که  همایش‌های فرهنگی نظیر همایش ملی بهلول در سال 89  برگزار شده و در اسفندماه 91 همایش ملی عرفان اسلامی را با همکاری ادارات و نهادهای مربوط خواهیم داشت.

زارع گفت: تمام این فعالیت‌ها و دستاوردها و کارهای خوبی که انجام شده است با برنامه‌ریزی مناسب و پشتیبانی حوزه اداری و مالی که تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند، است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گناباد از راه‌اندازی سامانه پذیرش پیشنهادات و انتقادات خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این سامانه استفاده از پیشنهادات مفید و سازنده اساتید، کارکنان و دانشجویان است.

امام جمعه گناباد نیز در ادامه با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گناباد گفت: برگزاری همایش ملی بهلول شگفتی روزگار که یک کار خوب و بزرگ بود و نتایج بسیار ارزنده‌ای داشته است از موفقیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی گناباد است.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب افزود: ساخت مسجد دانشگاه که در زمانی مناسب به اتمام رسید نیز کار ارزشمند و بزرگی بود.

امام جمعه گناباد اظهار داشت: چنانچه کارهای فرهنگی و معنوی پررنگ‌تر باشد فعالیت‌های علمی و پژوهشی نیز بیشتر صورت می‌گیرد.

فرماندار گناباد نیز بیان داشت: شهرستان گناباد دارای 12 واحد آموزش عالی و 4 حوزه علمیه است.

محمد صفایی افزود: 25 درصد جمعیت مرکز شهرستان دانشجویی است که این چنین نسبتی در کشور کم‌تر دیده می‌شود.

صفایی در خاتمه خواستار توجه بیشتر به بودجه فرهنگی در دانشگاه‌ها شد.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول