اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره آموزش و پرورش آبادان:

سرانه کتب موجود در مدارس آبادان 8.25 درصد است

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آبادان گفت: سرانه کل کتاب‌های موجود در کتا‌ب‌خانه‌های مدارس آبادان 8.25 دهم درصد است.

سرانه کتب موجود در مدارس آبادان 8.25 درصد است

غلامحسین خلیلی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان، اظهار کرد: سرانه کل کتاب‌های آموزشگاه‌‌های آبادان در سال 86 نیم دهم درصد بوده است.

وی افزود: با توجه به آموزه‌های دین مبین اسلام بر لزوم ترویج کتاب خوانی و ورود کتاب به زندگی اشخاص با همت بعضی از ارگان‌های اجرایی شهرستان رقم نیم درصد افزایش پیدا کرده و در سال 91 به هشت و 25 دهم درصد رسیده است.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آبادان ادامه داد: با همت و همکاری منطقه آزاد اروند و تزریق 150 میلیون تومان به سرانه کتاب در مدارس شهرستان آبادان در حال حاضر 400 هزار جلد کتاب در کتاب‌خانه‌های مستقل، غیر مستقل و کلاسی آموزشگاه‌های منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به تقسیم این کتاب‌ها در بین سه مقطع تحصیلی گفت: در حال حاضر دبستان‌های آبادان رقم سه و 8 دهم درصدی، راهنمایی 14 و 36 دهم درصد و مقطع متوسطه 10 و 86 دهم درصد را در رقم کتاب‌های موجود خود نشان می‌دهند.

خلیلی‌نیا افزود: در همین راستا و با افزایش سرانه کتاب‌خانه‌های آبادان اداره آموزش و پرورش موفق به برگزاری انواع مسابقات کتاب‌خوانی در هر سه مقطع و با انواع موضوعات فرهنگی، هنری، عقیدتی، نماز و دین شده است.

* زنگ هفته دفاع مقدس در دبیرستان شاهد آبادان

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سال جاری گفت: به دلیل همزمانی بزرگداشت مراسم 5 مهر در شهرستان آبادان با آغاز سال تحصیلی در روز چهار مهر ماه در دبیرستان 5 مهر منطقه زنگ مقاومت و ایثار به صدا درمی‌آید.

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش آبادان افزود: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به دانش‌آموزان و آشنایی هرچه بیشتر آنان با فداکاری‌ها و آرمان‌های شهدای ایران اسلامی برای معلمان و مدیران اجرایی اداره آموزش و پرورش آبادان از اهمیت والایی برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه‌های این اداره در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس در روز دوم مهر ماه در سطح وزارتخانه و اداره‌های آموزش و پرورش استان‌ها نیز برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: حضور راویان دفاع مقدس در مراسم آغازین سال تحصیلی جدید، نشست‌های تخصصی با موضوعیت دفاع مقدس و با حضور دانش‌آموزان آبادانی هر سه مقطع تحصیلی و انتقال ارزش‌های ناب این برهه از تاریخ کشورمان با انواع مسابقات و میزگردهای اجتماعی از جمله برنامه‌های این اداره است.

خلیلی‌نیا در پایان گفت: برنامه‌های اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان و ویژه دانش‌آموزان با همکاری بسیج فرهنگی و دانش‌آموزی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول