اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20 از افتتاح 97 پروژه شهری خبر داد

شهرری روی خط آبادانی

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 با اشاره به پروژه‌های عمرانی‌، ترافیکی، فرهنگی و امور شهری شهرری از افتتاح 97 پروژه در قبله تهران خبر داد.

شهرری روی خط آبادانی

عظیم بابایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، با اشاره به تحقق شعار مدیریت شهر تهران مبنی بر کاهش فاصله‌های شمال و جنوب تهران از بهره‌برداری 97 پروژه شهری در جنوبی‌ترین منطقه شهر تهران خبر داد و اظهار داشت: هدف خدمت است، در هر لباس و سمتی اگر به نیت قرب الهی خدمت کنیم هیچ دری به رویمان بسته نخواهد ماند و به این ترتیب است که کارآمدی دین در اداره شهر تحقق می‌یابد.

بابایی جذب اعتباری بالغ بر 10 برابر درآمد وصولی منطقه را یکی از کلید واژه‌های محقق شدن وعده‌های مدیریت شهری برشمرد و با اشاره به تحول و شکوفایی منطقه در طول مدیریت جدید شهر تهران گفت: از سال 85 تاکنون بیش از 550 پروژه با سرفصل‌های عمرانی، ترافیکی، خدماتی و فرهنگی در ری به اجرا و بهره‌برداری درآمده است که تمام این پروژه‌ها بر اساس مطالعات اجتماعی و در راستای مطالبات شهروندان طراحی و اجرایی شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درگذشته‌ای نه چندان دور منطقه 20 به‌ عنوان یکی از مناطق محروم شهر تهران قلمداد می‌شد اما اکنون با افزایش سرانه‌ها و امکانات و تسهیلات شهری در بسیاری از موارد مانند فضاهای فرهنگی، ورزشی و ترافیکی، سرانه منطقه 20 گوی سبقت را از سایر مناطق شهر تهران ربوده است که این امر علاوه بر همسان‌سازی پایتخت رضایت نسبی شهروندان را نیز به همراه داشته است.

در آخرین آمارهای ارائه شده از سوی اداره کل مطالعات اجتماعی شهرداری تهران، میزان رضایت‌مندی شهروندان از عملکرد شهرداری در حوزه‌های مختلف بیش از 79 درصد اعلام شده است که این آمار در مقایسه با عملکرد سایر مناطق، منطقه 20 را بر سکوی برترین‌ها می‌نشاند و از پیوست اجتماعی پروژه‌ها یعنی هم‌خوانی طرح‌های اجرایی با مطالبات شهروندان و رضایت‌مندی شهروندان از فعالیت شهرداری خبر می‌دهد.

امتداد بزرگراه امام علی (ع) به ری ختم می‌شود

شهردار منطقه 20 پروژه ترافیکی امام علی (ع) را بزرگ‌ترین بزرگراه کشور معرفی کرد و گفت: اکنون 6.2 کیلومتر از این بزرگراه در محدوده منطقه 20 قرار دارد که در قالب دو بخش از یکدیگر تفکیک شده است. بخش اول پروژه از بزرگراه آزادگان آغاز می‌‌شود و به ‌طول سه کیلومتر تا بزرگراه شهید آوینی امتداد می‌یابد که بخش غربی آن به اتمام رسیده و آماده آسفالت است. بخش دوم پروژه نیز بخشی از بزرگراه شهید آوینی (تقاطع شهید رجایی) تا بزرگراه شهید تندگویان (اتوبان بهشت زهرا سلام‌الله) را شامل می‌شود که از سوی معاونت فنی عمران شهرداری منطقه 20 به اجرا درمی‌آید که اکنون مسیر سه کیلومتری آسفالت شده و آماده بهره‌برداری است و رمپ و لوپ‌های صالح‌آباد نیز تا دو ماه آینده به اتمام می‌رسد و شبکه بزرگراهی جنوب تهران به ‌طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

ساماندهی آب‌های سطحی شهر تهران

بر اساس آمار اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه بیش از 70 درصد آب‌های سطحی شهر تهران به ری سرریز می‌شود به همین منظور ساخت و ساماندهی کانال‌های اصلی و فرعی منطقه در اولویت طرح‌های عمرانی شهرداری منطقه قرار گرفته است.

شهردار منطقه 20 احداث کانال‌های ساماندهی آب‌های سطحی را یکی از کاربردی‌ترین پروژه‌های عمرانی منطقه برشمرد و اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و افزایش بارندگی‌های فصلی، بهسازی و نوسازی کانال‌های عمادآور، هرنجی و هلال احمر در مجموعه پروژه‌های ساماندهی آب‌های سطحی قرار دارد و ساخت کانال کمکی سرخه حصار نیز اکنون به اتمام رسیده است که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها در قالب بتنی و سرپوشیده کانال‌ها و تعریض و نوسازی کانال‌های فرسوده و قدیمی علاوه بر افزایش حجم خروجی آب‌های سطحی در کاهش آلودگی و معضلات زیست‌محیطی منطقه نقش موثری دارد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول