اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط معاون وزیر علوم

7 پروژه عمرانی در دانشگاه‌های همدان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: توسط معاون اداری ـ مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هفت پروژه عمرانی در دانشگاه بوعلی‌ سینا و دانشکده‌های فنی کبودراهنگ و شهرستان بهار افتتاح شد.

7 پروژه عمرانی در دانشگاه‌های همدان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر متکان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی دانشگاه بوعلی‌سینا، فنی کبودراهنگ و بهار اظهار کرد: دانشگاه بوعلی دارای بالاترین سرعت رشد در بین دانشگاه‌های کشور است که با دارا بودن پیشرفت‌های چشمگیر طی سال‌های اخیر و ادامه آن، به زودی جزو دانشگاه‌های برتر کشور قرار می‌گیرد.

وی در مراسم افتتاح پروژه آزمایشگاه زمین‌شناسی مهندسی اظهار کرد: این آزمایشگاه در غرب کشور بی‌نظیر و دارای تجهیزات بسیار مناسبی است.

عضو هیئت علمی دانشکده زمین‌شناسی نیز گفت: مشابه این آزمایشگاه با فناوری کمتر در مجموعه دانشگاه علوم وجود دارد اما به دلیل افزایش دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد و ارتقای دانش آزمایشگاهی در رشته زمین‌شناسی این آزمایشگاه احداث شد.

محمدحسین قبادی افزود: این آزمایشگاه با مساحت 430 متر مربع و با هدف افزایش دانش آزمایشگاهی در زمینه زمین‌شناسی، دانش سدسازی، حفر تونل و ساختمان‌های مرتفع و آزمایش‌های برخی دروس احداث شده و برخی تجهیزات مورد استفاده در آن ارزی و از کشور انگلیس وارد شده و برخی تولیدات نیز داخلی است.

وی ابراز داشت: در این میان دستگاه خزش سنگ نیز در همدان ساخته شده چراکه علاقه‌مند به افزایش دانش بومی هستیم.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بوعلی‌سینا نیز در مراسم افتتاح پروژه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی گروه مهندسی مکانیک اظهار کرد: این آزمایشگاه در زمینه شکل‌دهی فلزات، دینامیک ماشین و ارتعاشات فعالیت خود را آغاز کرد و این دانشگاه 74 دانشجوی ارشد در رشته مکانیک و از سال 81 دانشجوی دکترا پذیرفته است.

فرامرز فرشته صنیعی بیان کرد: این آزمایشگاه با زیربنای 430 متر مربع به منظور توسعه پژوهش‌های کاربردی در این دانشکده تأسیس شده و اعتبار هزینه شده آن در بخش تکمیل ساختمان 500 میلیون تومان و در بخش تجهیزات 300 میلیون تومان است.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا در مراسم افتتاح خوابگاه کارشناسی بعثت 3 اظهار کرد: در این مجموعه یک هزار دانشجوی دختر مقطع کارشناسی جدید‌الورود اسکان داده می‌شوند و هدف از احداث این خوابگاه واگذاری خوابگاه‌های دخترانه خارج از دانشگاه به پسران و تمرکز دانشجویان دختر در خوابگاه کارشناسی بعثت 3 است.

مرتضی هزاوه‌ای افزود: این خوابگاه با زیربنای 3 هزار و 150 متر مربع با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد تومان 100 درصد پذیرش دانشجویان دختر مقطع روزانه و حتی دانشجویان استانی را زیر پوشش خود قرار داده است.

وی همچنین در مراسم افتتاح خوابگاه تحصیلات تکمیلی کوثر 1 و 2 اظهار کرد: این پروژه اختصاص به دانشجویان دختر مقطع دکترا دارد که احداث آن پنج‌ ماه به طول انجامیده و دارای 150 نفر ظرفیت است که از ابتدای آبان ‌ماه دانشجویان در آن اسکان داده می‌شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا خاطرنشان کرد: این خوابگاه با دارا بودن 2 هزار و 440 متر مربع زیربنا دارای سوئیت‌های مجزای چهار نفری است و اعتباری بیش از 150 میلیارد تومان برای هر دو فاز برآورد شده است.

وی اذعان کرد: امسال 300 دانشجوی دکترا در دانشگاه بوعلی پذیرفته شده‌اند که از این تعداد حدود 170 نفر متقاضی خوابگاه هستند.

در ادامه سایت رایانه دانشکده هنر و معماری با زیربنای 300 متر مربع، دانشکده صنایع غذایی بهار با زیربنای یک هزار متر مربع و دانشکده فنی کبودراهنگ با زیربنای 810 متر مربع افتتاح شد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول