اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده دشتستان تاکید کرد

ضرورت تشکیل ستاد تنظیم سرمایه‎گذاری در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به قابلیت‎های استان بوشهر در زمینه سرمایه‎گذاری در عرصه‎های مختلف، تشکیل ستاد تنظیم سرمایه‎گذاری در این استان ضروری است.

ضرورت تشکیل ستاد تنظیم سرمایه‎گذاری در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سید محمدمهدی موسوی‌نژاد ظهر امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر اظهار داشت: نبود یک ستاد هماهنگی برای تصمیم‌گیری فوری با اختیار تام، امر سرمایه‎گذاری در استان بوشهر را با مشکلات زیادی مواجه کرده است و ایجاد این ستاد زمینه تعیین اولویت‎ها و تدوین راهکارهای لازم برای تقویت سرمایه‎گذاری را در استان فراهم می‎کند.

وی افزود: فعالیت این ستاد در کنار رونق صنایع تعطیل و نیمه تعطیل موجب استمرار و پایدار بودن اشتغال در استان بوشهر می‎شود.

موسوی‌نژاد ادامه داد: بوشهر استانی کمتر توسعه یافته است و به‌رغم خدماتی که در گذشته در این استان انجام شده به دلیل عدم همکاری مسئولان ستادی با سرمایه‎گذاران هنوز به شایستگی‎های خود دست نیافته است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وضعیت اشتغال در استان بوشهر اسفبار است و تعلل در اجرای مصوبه 50 درصدی اشتغال بومیان در تاسیسات نفتی موجب شده متخصصان غیربومی با صرف هزینه‎های زیاد در این تاسیسات به کار گرفته اما نخبگان بومی کنار گذاشته شوند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: وزارت نفت موظف شده بود مالیات‎های تاسیسات نفتی مستقر در استان بوشهر را به استان بدهد اما وزارت نفت این امر را رد کرده است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی پورفاطمی اظهار داشت: اگر ترنول مالی بانک‎ها را در استان بالا ببریم میزان اشتغال و تسهیلات پرداختی بانک‎ها نیز بهبود می‎یابد و این امر نیازمند همکاری بیشتر وزارت نفت در این زمینه است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به استان بوشهر هستیم باید برای اشتغال پایدار در استان برنامه‎ریزی کنیم.

پورفاطمی افزود: از هم‌اکنون برنامه‎ها و پیشنهادات قابل ارایه به هیئت دولت آماده و تدوین شود تا طرح‎های مناسب و مورد نیاز استان در نشت هیئت دولت در استان تصویب شود.

وی با بیان اینکه همچنین در آستانه تصویب بودجه‎ها هستیم افزود: نمایندگان برای چانه‎زنی‎ها و گرفتن اعتبارات بیشتر برای استان اقدام کنند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول